Pinchos i nytt samarbete med Min Stora Dag

Pinchos i nytt samarbete med Min Stora Dag

Pinchos inleder ett partnerskap med välgörenhetsorganisationen Min Stora Dag, med förhoppningen om att skapa fler glada stunder för barn som kämpar mot svåra sjukdomar och diagnoser.

Pinchos har med sina smårätter från hela världens kök, en fantasieggande dekor i härliga färger och roliga tekniska lösningar där alla beställningar sker via en app, blivit en favorit för många barnfamiljer. Välgörenhetsorganisationen Min Stora Dag, som uppfyller önskningar för barn med allvarliga sjukdomar och diagnoser, får allt fler förfrågningar från barn som vill äta middag på Pinchos. Nu utvecklar därför de två parterna ett närmare samarbete vilket ger Min Stora Dag möjlighet att erbjuda fler barn ett Pinchosbesök som en del av den Stora Dagen.

– Vi finner en stor glädje i att ge barnen som kämpar lite extra kraft. Vi känner stolthet över att bidra till det viktiga arbete som Min Stora Dag gör, och vi ser samarbetet som en given del av Pinchos hållbarhetsarbete som vi nu ska utveckla, säger Pinchos vd Jan Wallsin.

Min Stora Dag erbjuder flera typer av Stora Dagar, bland annat i form av så kallade ”Upplevelsepaket” där ett besök på valfri Pinchosrestaurang är en del av upplevelsen. Dessa är populära pga. av sin flexibilitet där barnet själv kan styra över tid och plats för när upplevelsen ska användas.

– Samarbetet med Pinchos bidrar till många glada stunder för barn i vår målgrupp. Att få en paus från den tuffa sjukdomsvardagen kan göra stor skillnad för orken att fortsätta kämpa. Vi är så oerhört tacksamma för Pinchos stora engagemang i vår verksamhet. Deras insatser gör skillnad och kommer hjälpa oss skapa fler kraftgivande Stora Dagar för ännu fler behövande barn, säger Min Stora Dags generalsekreterare Jennifer McShane.

Under april månad kommer Pinchos att utöka samarbetet i form av en insamlingsmånad för att möjliggöra att ännu fler barn kan få en Stor Dag, och ett Pinchosbesök, framöver.

Pinchos är ett unikt app-baserat restaurangkoncept som erbjuder en bred meny av smårätter från hela världens kök. Pinchos grundades 2012 och har vuxit kraftigt med en genomsnittlig försäljningstillväxt på 90% per år sedan 2015. Under 2019 beräknar Pinchos ha 70 restauranger som tillsammans omsätter mer än en miljard kronor. I tillägg till en stark närvaro på den svenska marknaden har bolaget framgångsrikt etablerat enheter i Norge, Danmark, Finland och Tyskland.