Operakällarens snaps Stenborgaren finns nu att köpa

Stenborgaren serveras året runt på Operakällaren som en del av den
historia som finns i huset sedan 1700-talet.
Idag tillverkas Stenborgaren på Möja tillsammans med Långsviks Krydderi & Handel, som har en gedigen tradition av tillverkning av svenskt brännvin.

Stenborgaren är ett kryddat brännvin smaksatt på 1790-talet av operasångaren Karl Stenborg. Den var under den tiden den mest populära drycken i mellanakten för både sångare och åhörare som tog sig ned i vindeltrappan till Operakällaren på den tiden även kallat Nobis.Sedan ett par veckor tillbaka finns nu snapsen att köpa på Systembolaget, i vissa utvalda butiker eller via beställningssortimentet.