Örebro: Motorgården i Oden invigs

Örebro: Motorgården i Oden invigs

Idag invigs Motorgården i Oden av kommunstyrelsens ordförande John Johansson (S). Projektet är ett samarbete mellan NBV Mitt, MHF i Örebro och MHF Ungdom i Örebro. Projektet beviljades i vintras 240 000 kronor av Örebro kommun för uppstarten.

Med inspiration från en liknande verksamhet i Nykvarn har NBVs verksamhetsutvecklare Mats Sjöö och Caroline Tysell tagit initiativ till ett projekt för att skapa en verksamhet för motorintresserade unga i Östernärke.

– Nu är det äntligen dags för invigning av verksamheten, berättar Mats Sjöö. De unga får en plats att meka med sina bilar och umgås.

Alla unga som kommer till verksamheten kommer också få gå studiecirklar i garagekunskap, trafikkunskap, första hjälpen, värdegrunder, alkohol och droger och brandkunskap.

Under invigningen blir det A-traktorutställning, visning av garaget, grillning, fika och det finn möjlighet att träffa ungdomar, personal och volontärer. BRL visar upp sin utställningsbil och det blir utställning med Östernärkes radio & motorklubb. MHF, NBV och flera andra utställare finns på plats och visar upp sin verksamhet.

Praktisk information:
Öppet kl. 17.00-20.00
Officiell invigning kl. 18.00
Adress: Industrivägen 14, Odensbacken

Regioner

Studieförbundet NBV kan folkbildning och vet att möten och samtal är avgörande för att skapa ett samhälle där alla kan utmanas och utvecklas. Vi tar oss an framtiden med 130 års erfarenhet.