MODEXA VALDA AV HELSINGBORGSHEM EFTER FÖRNYAD KONKURRENSUTSÄTTNING

MODEXA VALDA AV HELSINGBORGSHEM EFTER FÖRNYAD KONKURRENSUTSÄTTNING

Modexa har i konkurrens med flera köksleverantörer vunnit upphandlingen av köksrenovering för runt 300 kök om året som AB Helsingborgshem gjort med hjälp av HBV avtalet benämnt 140-C.

AB Helsingborgshem, som funnits sedan 1946 har idag omkring 12385 lägenheter och planerar nu renovera ca 300 kök under perioden juni 2013 till mars 2014. För detta gjorde man en förnyad konkurrensutsättning inom det nuvarande HBV-avtalet.

Fastighetsbolaget ska med sitt Kökspaket höja standarden på köken i sina fastigheter och det blir inte vilket Kökspaket som helst – i detta ingår bl.a. bänkskivor i laminat, sten eller komposit, nytt kakel, nya elarmaturer – även i LED, nya måttanpassade luckor och lådfronter – innehållande en ny modell som enbart avser upphandlingen, avfallshantering, förbättringsarbeten på stommar etc. Allt monterat och klart!

”Givetvis är vi mycket glada över att vi har ett utökat förtroende att leverera Köksförnyelse till Helsingborgshem. Nu när de vill expanderar hela sitt underhållssystem för kök till att omfatta fler tjänster och produkter är det extra kul att få förtroendet. Det kommer att bli ett spännande projekt där urvalet av produkter är lite unikt för vår bransch”, säger Peter Freidlitz kundansvarig för Helsingborgshem.

Sveriges ledande leverantör av Köksförnyelse
Modexa tänker annorlunda och gör alla till vinnare. Hela affärsidén ger både ekonomi & spar på miljön.

Allt utgår från kökens befintliga stommar vilket minskar påverkan på miljö och sänker kostnader i alla led.

Vi är idag en rikstäckande organisation med huvudkontor i Borås samt egen tillverkning av köksluckor i Västerås. Vår omsättning uppgår till ca 110 milj kr.

PS. vi har levererat 1 kök var 8e minut i 20 år!

Välkommen att läsa mer på www.modexa.se