Bild: Sveriges Stadsmissioner.

Modexa vill att värmen ska nå alla under juletid

Att skapa ett bättre boende för alla människor som har sitt hem i lägenhet är vår vardag då vi hjälper våra kunder att skapa långsiktiga renoveringsstrategier som bygger på kvarboende. Men det finns många som inte ens har ett hem och det antalet ökar i hela landet. För dem vill vi skapa både värme och lite extra trygghet. Med värme skänker Modexa idag 25 tusen kronor till Stadsmissionen för att stötta deras fantastiska arbete.

Julen är här och de flesta skapar då lite extra värme i och runt sitt hem. Men antalet människor som inte ens har något hem ökar enligt Stadsmissionen. Modexa har tagit ett beslut att varje år inför jul skänka 25 tusen kronor till ett välgörande ändamål. I år kommer det gå till Sveriges Stadsmissioner som gör ett fantastiskt arbete med att stödja de som hamnat utanför ”samhälls-systemet”; de som ej klarar sin försörjning, de som saknar jobb och bostad.

”Att kunna ge tillbaka till samhället är viktigt för att skapa ett så tryggt samhälle som det bara går, inte minst i dessa tuffa tider. Dessutom känns det extra bra att göra detta i juletid då värme, omtanke och trygghet är en självklarhet för så många och en utopi för andra. Där har vi alla ett ansvar att ta, att bry oss extra om varandra ”, säger Torgny Hellberg, CEO Modexagruppen.

Torgny Hellberg, CEO, 0709-61 00 90

Om Stadsmissionen Riksföreningen Sveriges Stadsmissioner arbetar dagligen för människor i utsatthet och som har svårt att göra sina röster hörda. Namnet Stadsmission förknippas med en uthållig, handlingskraftig social verksamhet, som välkomnar alla människor som lever i utsatthet. Vi arbetar nära individen för att avhjälpa akut nöd och på sikt för att förändra livssituationen. Dessutom utmanar vi det som i samhället skapar nöden och utsattheten.