Peter Freidlitz,  Modexa AB och Fredrik Luiga , CFO på Botkyrkabyggen.
Peter Freidlitz, Modexa AB och Fredrik Luiga , CFO på Botkyrkabyggen.

Modexa i Almedalen

Äntligen är det dags för Modexa på Almedalen 2018.

Några anlände redan under söndagen, medan andra tog den tidiga färjan från Nynäshamn 04.50 måndag morgon!

Måndagen präglades av högt tempo och intressanta seminarier men det allra viktigaste är trots allt alla personliga möten. Vi har träffat såväl samarbetspartners, potentiella samarbetspartners och självklart kunder som bl a Botkyrkabyggen, Familjebostäder i Stockholm, Uppsalahem, HBV och många fler.

Vi delar gärna med oss av några tips (lärdomar)

- ta med en (uppblåsbar) kudde om du planerat avfärd innan 05.00

- ta med fördel med paraply, regnjacka, poncho, mössa och vantar om väderprognosen visar 12 grader och regn!

- förbeställ en taxi eller förbered dig på ett supermingel i taxikön från färjan!

- om ditt event krockar med en Sverigematch i fotbolls-VM - acceptera, marknadsför och titta på reprisen

- stanna och lyssna på något helt oväntat, man vet aldrig!

Förbered dig också på;

- att träffa härliga människor, nya ansikten och många gamla bekanta!

- att sprida visitkort och lägga in nya kontakter i telefonen!

- spontana möten!

- inspirerande seminarium!

När vi summerar den första dagen på Almedalen kan vi konstatera att vi är ganska trötta, men mycket nöjda.

Imorgon kör vi vårt eget seminarium kl: 16.30 på Mellangatan 37. För er som inte kan vara på plats kommer vi live streama också och använd följande länk: http://www.livestream.nowa.se/

Läs mer om vårt seminarium här: http://program.almedalsveckan.info/event/user-view/54975