Kostnadsfri liveträning för barn

Kostnadsfri liveträning för barn

Medley utökar liveträningen på Facebook och börjar med träningspass för barn i åldrarna 4-5 år. Med denna satsning fortsätter Medley bredda verksamheten med fokus på träningsglädje för alla.

Sedan april erbjuder Medley liveträning på Facebook. Måndag 15 juni så utökar man liveträningen med träning för barn i åldrarna 4-5 år.

-Det blir lite olika pass varje gång där lek och rörelse är en naturlig del. Ett pass är 15-20 minuter långt vilket vi upplever är lagom för yngre barn, berättar Åsa Änghede, ansvarig för gruppträning på Medley.

Den kostnadsfria liveträningen för barn kommer att erbjudas två gånger i veckan. Passen ligger därefter kvar på Facebook så att föräldrar kan träna tillsammans med sina barn när och hur ofta de vill.

-Vi hoppas att så många som möjligt tar chansen till lite rolig rörelse tillsammans med sina barn. I dessa tider när livet är lite mer begränsat beroende på samhällssituationen vill vi ge så många vi kan möjlighet till träningsglädje i vardagen, säger Claes Mittjas, VD på Medley.

Åsa Änghede, Träningsansvarig Medley

Medley är en av Sveriges ledande aktörer i bad- och friskvårdsbranschen och startade sin verksamhet 2001. Fler än 20 bad- och träningsanläggningar fördelade på 17 kommuner drivs idag av Medley. I flertalet fall bedrivs verksamheten i anläggningar som ägs av kommuner, men verksamhet bedrivs även i egna lokaler. Vi vill vara det självklara valet och den naturliga mötesplatsen i de kommuner vi verkar i för en aktiv fritid på land och i vatten.

2019 var omsättningen var 330 miljoner kronor och antalet fast anställda cirka 250 personer.