Staten ger verktyg till de kriminella

Staten ger verktyg till de kriminella

"Den sittande regeringen har gjort det till en av sina huvuduppgifter att bekämpa kriminaliteten. Att då sluta tillhandahålla verktyg åt brottslingarna borde vara en lågt hängande frukt i sammanhanget. Men nu är det halvtid i mandatperioden och regeringen är inte ens halvvägs med att göra fordonsregistret säkert. Det krävs nu att farten i arbetet ökar."

"Vi riktar därför en direkt uppmaning till justitieminister Gunnar Strömmer och infrastrukturminister Andreas Carlson att skyndsamt initiera åtgärder på området. Problemet finns och kan åtgärdas hos Transportstyrelsen. Det är halvtid och hög tid att inte låta denna chans gå förlorad."

Det skriver Anders Ydstedt, ordförande i KAKs expertråd.

Läs hela artikeln här.