Äpple grapefruktjuice med fruktkött från Kiviks Musteri.

Ny oväntad frukostjuice från Kiviks Musteri

Efter succén med Äpple Mango-juicen kommer nu Kiviks Musteri med ytterligare en uppfriskande frukostjuice med en oanad kombination – Äpple Grapefrukt med fruktkött.

Pink Grapefrukt är en mycket omtyckt smak och en av de 20 smaker som ökat mest i världen det senaste året. Kiviks Musteri har nu skapat en uppfriskande dryck av äppeljuice, traditionell svensk äppelmust med fruktkött och den populära smaken grapefrukt.

- Vår Äpple Mangojuice som vi lanserade tidigare i år blev en riktig succé. Vi ser att konsumenterna söker andra goda och prisvärda alternativ till sin morgonjuice, i kölvattnet av den världsomspännande bristen på apelsiner som kraftigt höjt priset på bland annat apelsinjuice. Med den här lanseringen erbjuder vi nu ytterligare en frukostjuice till ett vettigt pris, säger Produktchef Mikael Ek.

Äpple Grapefruktjuice säljs i förpackningar på 1L till ett rekommenderat utpris på 19 kr. Produkten kommer finnas tillgänglig i dagligvaruhandeln från vecka 37.

Kiviks Musteri är ett svenskt familjeföretag i femte generationen som utvecklar, producerar och säljer produkter baserade på frukt, bär och grönsaker. Vi har funnits på Österlen sedan 1888 och är idag ett modernt svenskt livsmedelsföretag med en familjär företagskultur och stort engagemang för bygden. Hållbarhet och ansvar kommer naturligt för oss som företag i en naturnära miljö. Idag har Kiviks Musteri omkring 200 engagerade medarbetare och omsätter cirka 700 msk. Varje år tar våra besöksmål i Kivik och på Solnäs Gård utanför Lund emot en kvarts miljon besökare som njuter av miljön, handlar i butikerna och kopplar av i våra vackra trädgårdar, caféer och restauranger.