Gå direkt till innehåll
De brända färgnyanserna är genomgående i den nya kollektionen, som ger hemmet en romantisk sensommartouch av natur.

Rustik romantik i ny Nordic Mood-kollektion

Romantiskt och rustikt kännetecknar JYSKs nya Nordic Mood-kollektion, som välkomnar sensommaren med nya produkter som är inspirerade av naturen.

Det är något helt magiskt med en solnedgång, där de många färgerna och solens sista strålar omfamnar dig samtidigt som du njuter av stunden. Det är den känslan som den nya Nordic Mood-kollektionen fångar.

Trendiga pappersblommor ger liv

Den nya kollektionen passar perfekt in i exempelvis uterummet där du kan skapa en känsla av romantik med den enkla vasen ROY som kan dekoreras med de nya blommorna PER i brända färger, formade i grovt papper.

- PER är en pappersblomma, som vi ser är väldigt trendig på marknaden just nu. Den har otroligt många fina detaljer och finns i både orange, lila och rosa, så du kan göra en hel bukett eller hålla det enkelt. Metallskaftet kan också böjas eller behållas som det är, för att ge blomman olika uttryck, säger Tina Nymann, kategoriinköpare på JYSK.

De brända färgnyanserna går igen även i den nya prydnadskudden BANKSIA, som tillsammans med den enklare prydnadskudden GOLDBLOMME kan ge uterummet en romantisk och somrig touch av naturliga färger.

Sommaren får följa med när vi flyttar in

Den nya Nordic Mood-kollektionen är inspirerad av JYSKs tema Grounded, som syftar till att föra in känslan av natur i hemmets inredning.

De brända färgnyanserna går igen i den nya prydnadskudden BANKSIA, som tillsammans med den enklare prydnadskudden GOLDBLOMME kan ge uterummet en romantisk och somrig touch av naturliga färger.

- Vi ville skapa en kollektion som kunde bevara en känsla av natur i hemmet när det blir svalare igen och vi återigen flyttar in. Här ser vi till exempel den nya blomkrukan TERJE av naturmaterial, som passar perfekt till den nya höga konstväxten TRISTAN, säger Tina Nymann.

Dekorera soffbordet med till exempel KNUT-skålen av tång eller träbrickan GERNER som kan dekoreras med doftljuset JENS som för in känslan av romantisk mysighet när hösten gör sig påmind igen.

Höjdpunkter från kollektionen:

• GUNNAR-lyktan av mörkt trä kan med ett ljus både pryda utsidan en varm sensommarkväll eller skapa en atmosfär av rustik romantik inne i vardagsrummet.
  • Dekorkudden BANKSIA, med sitt randiga mönster av naturliga färger, kan ge nytt liv till både soffan, fåtöljen eller på en bänk.
  • Den konstgjorda blomman PER av papper, med sina brända färger i orange, lila och rosa, är ett både enkelt och billigt sätt att lägga till lite romantiska dekorationer i hemmet.

Sandra Martinsson

Presskontakt Kommunikationschef JYSK Sverige 072-249 52 43

Scandinavian Sleeping and Living

JYSK är en internationell heminredningskedja med skandinaviska rötter som gör det lätt att möblera varje hem och trädgård.

I dag har JYSK fler än 3 400 butiker och webshops i 48 länder, JYSK har alltid ett bra erbjudande och kompetent service oavsett hur du väljer att handla.

Grundaren Lars Larsen öppnade sina första butik i Danmark 1979. I dag har butikskedjan 30 000 medarbetare.

2023 utsågs JYSK till Årets butikkedja inom Hus och Hem av branschtidningen Market.

JYSK är en del av familjeägda Lars Larsen Group som omsatte 44,0 miljarder danska kronor verksamhetsåret 2021/2022. JYSKs omsättning för 2022/2023 var 38,5 miljarder danska kronor.