JYSK investerar halv miljon i lokala föreningar - satsningen fortsätter

JYSK investerar halv miljon i lokala föreningar - satsningen fortsätter

Under räkenskapsåret 2024 har JYSK satsat på sponsring av lokala föreningar med stor framgång. Nu fortsätter satsningen framåt.

– Det känns väldigt bra att vi som globalt företag också kan engagera oss lokalt, säger Lina Nicander, butikschef för JYSK Uddevalla som valt att sponsra Lysekils HK.

En halv miljon till det lokala föreningslivet 2024

Under räkenskapsåret 2024 har JYSK investerat en halv miljon i det lokala föreningslivet. Just nu finns samarbete med 50 lokala föreningar inom allt från fotboll, till vattenpolo, folkrace, boxning, golf, friluftsfrämjandet, handboll och ridsport.

Samarbetena drivs helt utifrån medarbetarnas engagemang i JYSK:s lokala butiker runt om i Sverige.

– Våra butiker är en del av det lokala näringslivet och det betyder mycket att kunna ge tillbaka i närområdet, säger Lina Nicander, butikschef för JYSK Uddevalla.

Fortsätter under kommande räkenskapsår

Under räkenskapsåret 2025 hoppas JYSK starta ännu fler samarbeten när satsningen fortsätter. Totalt kommer ytterligare 250 000 att fördelas till föreningar runt om i Sverige.

– Vi har sett vilken glädje de här samarbetena har gett våra butiksmedarbetare. Både att kunna vara med och bidra lokalt till föreningslivet men också att följa de lag och idrottare som vi stöttar när de skickar uppdateringar från cuper och andra roliga saker som vi har varit med och möjliggjort. Det ska bli spännande att se vilka sponsorskap våra medarbetare föreslår nästa år, säger Sandra Martinsson.