Ett ännu bättre studiokök gör oss alla till vinnare. Med samarbetet med ASKO blir vi helt enkelt som ett schysst levande showroom, säger Tommy Eriksson, gastronomisk ledare på Högberga Gård.

Nytt smakfullt samarbete med exklusiv vitvaruleverantör

- Högberga Gård och ASKO förhöjer varandras erbjudanden

Högberga Gård ingår ett exklusivt samarbete med vitvaruleverantören ASKO som förhöjer både design- och smakupplevelserna. Högberga Matstudio uppgraderas med nya vitvaror och ASKOs kunder bjuds in till exklusiva matlagningskurser i saltstänkt herrgårdsmiljö.

Kvalitet, hållbarhet och förutsättningar för att njuta av det goda livet - det är några parametrar som förenar Högberga Gård med sin nya samarbetspartner ASKO. Genom partnerskapet kommer de två aktörerna att förhöja och förfina varandras erbjudande:
Högberga Matstudio byggs just nu om med toppmoderna produkter och ASKOs kunder erbjuds matlagningskurser där. Dessutom kommer ASKOs säljare att utbildas i det nya studioköket.

- Högberga Gård har allt vi önskar av en samarbetspartner, samma syn som oss kring kvalitet och kundservice, en hållbar matfilosofi och en fantastisk miljö för våra produkter, säger Julie Steiner, Marketing Manager, ASKO Nordic.

Matlagningskurser med kock har varit en mycket uppskattad aktivitet sedan Högberga Gård lanserade sin matstudio för några år sedan. Genom det nya samarbetet vrids erbjudandet upp ännu några kvalitets-grader.

- Ett ännu bättre studiokök gör oss alla till vinnare. Vi kommer att vika två exklusiva tillfällen per månad då ASKOs kunder kommer att ges möjlighet att hårdtesta produkterna och samtidigt utveckla sina matlagningstalanger. Vi blir helt enkelt som ett schysst levande showroom vilket även utmanar oss att utveckla fler nya koncept - något som vi alltid brinner för, säger Tommy Eriksson, gastronomisk ledare på Högberga Gård.