Responda Group AB förvärvar iTells kundbas

Pressmeddelande -

Responda Group stärker sin position ytterligare som marknadsledande inom svarsservice i Norden

Responda Group, en marknadsledande leverantör av svars- och kundservice i Norden, intensifierar sin tillväxtresa med ett nytt förvärv som ytterligare stärker deras position på marknaden.

Genom att ingå avtal om att förvärva hela iTell AB:s kundbas, visar Responda Group ytterligare på sin ambition och stärker sin marknadsledande ställning inom svarsservice i Norden.

- Vi är mycket glada att få välkomna våra nya kunder till Responda Group. Detta förvärv stärker vår position inom svarsservice och visar på vårt fortsatta engagemang för att erbjuda förstklassig svarsservice, säger Marcus Lindqvist, VD Responda Group.

Förvärvet innebär att kunderna nu kommer att ha tillgång till hela Responda Groups tjänsteutbud, vilket ger dem en möjlighet till en ännu bredare och mer mångsidig tjänst. Kunderna kommer att kunna dra nytta av Responda Groups omfattande erfarenhet och expertis som marknadsledande inom svarsservice, där vår ambition alltid är att detta ska leda till förbättrad kundnöjdhet och effektivitet i deras verksamhet.

- Det är med stor tillit vi överlämnar våra kunder till Responda Group. Vi är övertygade om att de kommer att få utmärkt omsorg, dra nytta av Responda Groups expertis och få möjlighet till ett ännu starkare samarbete och tjänsteutbud. Vi ser samtidigt fram emot att aktivt bidra till en smidig överlämningsprocess, säger Mikael Månsson, VD och grundare av iTell.

Övergången till Responda Group kommer att genomföras gemensamt med teamet på iTell, vilket säkerställer kontinuitet och en fortsatt hög kvalitet i den service som erbjuds. För att säkerställa en trygg och smidig övergång kommer Responda Group att genomföra en noggrann och strukturerad integrationsprocess.

- Vi kommer att arbeta nära både nya och befintliga kunder för att förstå deras specifika behov och säkerställa att alla tjänster anpassas för att uppfylla deras förväntningar, påpekar Marcus Lindqvist. Dessutom kommer vi att tillhandahålla dedikerad support under hela övergångsperioden för att minimera eventuella störningar och säkerställa att kunderna känner sig trygga och väl omhändertagna.

Regioner

Responda Group är ett ledande svenskt kundserviceföretag. Våra 600 medarbetare hanterar årligen fler än 10 miljoner kundkontakter - åt mer än 3 500 uppdragsgivare. Vår passion är att genom innovativ, effektiv och kvalitativ service leverera värdeskapande kundupplevelser och stärkta relationer.

Responda Group grundades 1992 och omsätter cirka 350 MSEK på årsbasis med god lönsamhet. Bolaget har verksamhet i Stockholm, Eskilstuna, Kalix, Haparanda, Östersund, Arbrå, Ronneby samt Halden i Norge.

Marcus Lindqvist

Presskontakt CEO +46 70-252 85 63

Din partner för värdeskapande kundservice

Responda Group