Enklare reklamera med Golv- och Våtrumskontroll

Enklare reklamera med Golv- och Våtrumskontroll

I tjänsten Golv- och Våtrumskontroll finns sedan i våras en ny funktion som underlättar reklamation av golvmaterial mot leverantör.

- Nu är reklamationshanteringen riktigt smidigt, säger Christopher Tillerås, platschef Halland hos Golvet HFV (fd Golvet Varberg). Uppgifterna sparas på ett ställe och reklamationen är lätt att administrera. Tidigare blev det spridda skurar; en salig blandning av telefon, mejl och olika formulär som skulle fyllas i.

Det är inte så ofta företaget behöver göra en reklamation, speciellt inte med tanke på den volym som de 160 anställda på Golvet-koncernen dagligen hanterar i sitt jobb.

- Sedan vi började använda reklamationstjänsten i Golv- och Våtrumskontroll i april i år har vi gjort sex reklamationer till leverantör i tjänsten. Då handlar det vanligen om produkter som blivit skadade i transporten.

- Fördelarna med tjänsten är uppenbara. Det går snabbt, man behöver inte fylla i en massa info utan det är ett ganska enkelt formulär som är likadant oavsett leverantör. Allt sparas på samma ställe i Golv- och Våtrumskontroll så det är lätt att ha överblick. Vi lägger också med foton så att skadorna blir enklare att bedöma. Allt som allt leder det till en snabb hantering hos leverantören och betydligt mindre administration hos oss.

- Vi kommer definitivt att fortsätta med reklamationshantering i Golv- och Våtrumskontroll, säger Christopher Tillerås.

Så här gör du en reklamation i Golv- och Våtrumskontroll:
- Logga in på www.gvkontroll.se
- Välj ”Reklamationshantering” i vänstermenyn och klicka på ”Skapa”
- Fyll i formuläret. Möjlighet till fritext om du förväntar viss åtgärd från leverantören.
- Lägg in bilder om du vill.
- Reklamationen skickas per e-post till den leverantör du valt.