Årets sommarsmak från Lohmanders – Bearnaise Ajvar

Lohmanders lanserar årets sommarsmak – BEARNAISE AJVAR!

Lohmanders väljer att fortsätta sitt framgångsrika koncept med att årligen lansera en limited edition-smak av bearnaise. Årets smak 2023 spås vara en av de bästa smakkombinationerna hittills, nämligen Bearnaise Ajvar.

Lagom till grillsäsongen lanserar Lohmanders även 2023 ”årets sommarsmak”, en bearnaisesås med en twist, som i år är smaksatt med ajvar – en smakrik och kryddig aubergine- och paprikaröra från Balkan som ökat i popularitet de senaste åren.

Den krämiga bearnaisesåsen med en fyllig, kryddig och välbalanserad smak av rostad paprika och aubergine passar perfekt till sommarens grillkvällar. Bearnaise Ajvar serveras kyld och passar utmärkt till grillat – allt från kyckling och kött till halloumi och grönsaker. Precis som Lohmanders övriga bearnaisesåser passar även denna perfekt som dipp till pommes och potatisklyftor.

Lohmanders Bearnaise Ajvar säljs i Lohmanders klassiska 230 ml-bägare och finns i kyldisken i butik mellan v.11-35.