Tjuvstart i augusti med 1 200 timmars bostadsvisningar

Förra året introducerade Erik Olsson Fastighetsförmedling AB en extra festlig dag som startskott på höstens bostadsmarknad. Då var det första gången bostäder visades upp i fyra timmar och gensvaret var enormt. Den 12 augusti är det dags igen för en speciell visningshelg i Stockholm, Malmö och Göteborg.

Redan nu är antalet klara bostäder inför dagen stort. Stockholm har 150, för Skåne är siffran 100 och i Göteborg 50. Tillsammans innebär det visningar i 1 200 timmar.

Under sommarmånaderna är bostadsmarknaden i storstäderna lugnare än någon annan tid på året. Då många av stadsborna spenderar sin semester utanför städerna börjar bostadsmarknaden komma igång först i slutet av augusti, traditionellt sett. Förra augusti startade säsongen i Malmö och Stockholm med ett bang på Erik Olsson Dagen den 13 augusti. Det visade sig att det fanns ett stort antal människor i städerna även så tidigt i augusti och att de bara väntar på att bostäder till salu skulle komma ut på markanden.

I år får även Göteborg ta del av denna dag i boendets tecken. Stockholm och Malmö fortsätter naturligtvis traditionsenligt. Huvudnumret kommer naturligtvis vara alla bostäder som visas upp men hela dagen kommer att innehålla diverse aktiviteter och upptåg.