Nytt besöksrekord för FASTIGHETMÄSSA, ELMÄSSA och SKYDD & SÄKERHET på nya MalmöMässan

Onsdag den 8:e februari invigde FASTIGHETSMÄSSA, ELMÄSSA och SKYDD & SÄKERHET nya MalmöMässan i Hyllie. De tre mässorna arrangerades parallellt för andra gången och efter stängning på torsdagseftermiddagen kunde easyFairs konstatera att 6 624 besökare besökt eventet. Det innebär en ökning med 23% sedan 2010 och ett färskt besöksrekord.

Den kraftiga publikökningen är en tydlig bekräftelse på att fastighet, el och säkerhet är tre branscher med väldigt många synergier och beröringspunkter. En i princip fullbokad och splitterny mässhall gav både besökarna och de nästan 300 utställarna en bredd som inte går att hitta någon annanstans.

– På ett sådan här event, där branscherna har så mycket gemensamt, suddas snabbt gränserna ut, säger Sara Arnesson, projektledare på easyFairs. Var man än gick ute på mässgolvet så såg man exempel på detta. Utställarna på elmässan hade en strid ström av fastighetsförvaltare och fastighetsägare på besök i montrarna och på fastighets- och säkerhetsutställningen höll sig elektrikerna och installatörerna uppdaterade om den senaste tekniken och branschernas alla produktnyheter.

Mixen av besökare var stor och beslutsfattare, inköpare och påverkare från alla tre branscher fanns på plats för att besöka utställarna. Och att årets utställare var nöjda syntes och hördes på alla håll och kanter i mässhallen. Fredrik Markstone, Marketing Communications Manager på TeliaSonera säger såhär; – Vi har knutit nya kontakter och nått vårt mål på 30 nya kunder, målgruppen finns definitivt här!

Fullproppat med nyheter och trender, i hjärtat av den expansiva Öresundsregionen
Att den nya MalmöMässan ligger i Nordens mest expansiva affärsregion kändes verkligen och stämningen på mässgolvet genomsyrades av optimism, entreprenörskap och framåtanda. Med den målmedvetenheten som fanns ute på golvet blev också trenderna än mer framträdande. Nyheter och produktutveckling inom områdena fastighetsautomation, energibesparing och hållbar utveckling var årets tydligaste och viktigaste samtalsämnen.

Bostadsministern och Ilmar Reepalu på plats
Med över 40 programpunkter på två dagar blev årets kostnadsfria seminarier och paneldebatter välbesökta tillfällen och gav besökarna massor med ny kunskap och inspiration. Bland de som stod på scen fanns välkända branschnamn som den internationellt erkände säkerhetsexperten Brian Isdale (UK), Sveriges bostadsminister Stefan Attefall, ljusdesignern Svante Pettersson från Philips Lighting och Malmös kommunstyrelses ordförande Ilmar Reepalu.

För mer information om mässorna besök www.easyFairs.com. Vid frågor och intervjuer kontakta projektledare Sara Arnesson: 031 – 89 41 38 / sara.arnesson@easyFairs.com.

easyFairs är Europas ledande arrangör av tids- och kostnadseffektiva fackmässor. Mässorna pågår i två dagar och riktar sig enbart till inköpare och beslutsfattare. easyFairs har sitt huvudkontor i Bryssel och genomför årligen 100 mässor i 16 olika länder. För mer information besök www.easyFairs.com