Pegah Afkari och Elisabeth Svenson, huvudansvariga för tolkeventet i Malmö.

DigitalTolk anordnar tolkevent för att främja samhörighet och nätverkande bland tolkar

DigitalTolk, en ledande tolkförmedling i Sverige, är glada att meddela att de framgångsrikt anordnade tolkevent för sina tolkar i Skåne och Stockholm. Dessa event syftade till att skapa en plattform för tolkar att mötas och interagera med varandra i en avslappnad och trevlig miljö.

Tolkyrket är ett individuellt yrke där tolkar ofta arbetar hemifrån. Det är ett flexibelt jobb, men det kan också begränsa möjligheterna till att träffa och samarbeta med tolkkollegor. Medvetna om detta, beslutade DigitalTolk att organisera tolkevent för att främja samhörighet och nätverkande bland tolkar.

Eventen hölls i Pildammsparken i Malmö den 31 maj och i Humlegården i Stockholm den 8 juni. Elisabeth Svenson, Marketing Associate på DigitalTolk, var huvudansvarig för eventen. Hon betonar vikten av att skapa en positiv arbetsmiljö för tolkarna.

– Vi på DigitalTolk bryr oss verkligen om våra tolkar och vi strävar ständigt efter att göra bolaget till världens bästa arbetsplats. Genom att anordna dessa tolkevent och möjliggöra feedback från tolkarna, får vi insikter som hjälper oss att förbättra och skapa en ännu bättre arbetsmiljö för dem.

Agnes Ljung Lindberg, Digital Marketing Lead på DigitalTolk, engagerade sig också i projektet. Hon uttrycker sin glädje över att organisera dessa tolkevent och deras betydelse för tolkarnas gemenskap.

– Vi är stolta över att ha kunnat erbjuda tolkarna en plattform där de kan lära känna varandra och bygga starka relationer. Genom att främja samhörighet och nätverkande hoppas vi kunna stödja och stärka tolkarnas yrkesgemenskap.

Eventen erbjöd inte bara möjligheter till nätverkande utan även till att interagera med DigitalTolks engagerade medarbetare som arbetar på kontoret. Tolkarna kunde njuta av goda fikaprodukter och lyxigt kaffe, särskilt tillagat av skickliga baristor. Musik och en positiv atmosfär bidrog till en gemytlig stämning under eventen.

DigitalTolk är glada över det positiva gensvaret från tolkarna och ser fram emot att fortsätta arrangera liknande evenemang och initiativ i framtiden. Bolaget strävar efter att främja gemenskap och välmående bland sina tolkar runt om i landet.

Information – DigitalTolk:

DigitalTolk är en ledande tolkförmedling i Sverige som erbjuder högkvalitativa tolktjänster inom mer än 210 språk. Genom att använda innovativa digitala lösningar strävar DigitalTolk efter att underlätta kommunikationen mellan olika språkgrupper och skapa en positiv arbetsmiljö för sina tolkar.

Agnes Ljung Lindberg, Digital Marketing Lead