Anna Saverstam blir ny försäljningschef på Di Luca & Di Luca

Anna Saverstam blir ny försäljningschef på Di Luca & Di Luca

Den 11 mars tillträder Anna Saverstam som ny försäljningschef på Di Luca & Di Luca. Anna kommer närmast från Kronfågel AB där hon var marknadsdirektör.

-Det ska bli fantastiskt roligt att vara en del av Di Luca & Di Lucas spännande resa och tillsammans med alla engagerade kollegor och kunder få vara med och fortsätta utveckla sortimentet inom all den goda medelhavsmaten, säger Anna Saverstam.

Anna Saverstam är 44 år och har gedigen erfarenhet från dagligvarubranschen. De senaste fem åren har hon varit marknadsdirektör på Kronfågel. Innan dess arbetade hon i olika roller inom marknad och försäljning på ACO Hud i fyra år och dessförinnan på Colgate-Palmolive i nio år.

-Vi välkomnar Anna varmt till Di Luca & Di Luca. Med sin breda kompetens och positiva energi kommer hon att bli en nyckelspelare i det fortsatta försäljningsarbetet av Zetas produkter, berättar Johan Westerberg, nuvarande försäljningschef.

Di Luca & Di Luca är ett familjeföretag och en av de främsta företrädarna av italiensk medelhavsmat i Sverige. Produktportföljen består av varor från Italien och länderna runt Medelhavet. På huvudkontoret på Södermalm i Stockholm arbetar ett fyrtiotal medarbetare med att sprida matglädje kring den nyttiga och goda medelhavsmaten. Anna Saverstam kommer att ansvara för försäljningsavdelningen samt ingå i företagets ledningsgrupp. Hon ersätter nuvarande försäljningschef, Johan Westerberg, som fortsätter som Business Operations Manager samt Vice VD inom Di Luca & Di Luca.

För mer information kontakta:

Johan Westerberg, Vice VD på Di Luca & Di Luca, 076-5264212, johan.westerberg@diluca.se

Anna Saverstam, Försäljningschef Di Luca & Di Luca, 070-5476063,anna.saverstam@diluca.se

Familjeföretaget Di Luca & Di Luca grundades 1971 av Fernando Di Luca – italienaren som tog olivoljan, pastan och kunskapen om medelhavsmaten till Sverige. Di Luca & Di Luca utvecklar och säljer mat från Italien och länderna kring Medelhavet under det egna varumärket Zeta samt ett antal starka agentursvarumärken. Företaget ägs av familjen Di Luca med syskonen Gabriella, Christian och Paola i spetsen och drivs tillsammans med ett fyrtiotal medarbetare på Södermalm i Stockholm.

Di Luca & Di Luca ingår i koncernen Gruppo Di Luca tillsammans med vinimportören Enjoy Wine & Spirits. Mer om Di Luca & Di Luca på www.diluca.se