Jan Björkman, Distriktschef i Växjö, DB Schenker

Nybro stöttar sina företagare

Nybro kommun och Nybro företagsgrupp såg behovet av att stötta de lokala företagen i coronatider. Tillsammans hjälptes de åt att skapa en webbutik som öppnar idag, 27 april. Webbutiken ska fungera som en extra försäljningskanal för butiker på orten och DB Schenker hjälper till med frakten.

Jan Björkman, DB Schenkers Distriktschef i Växjö/Nybro berättar:

– När vi blev kontaktade om vi var intresserade av att stötta detta initiativ så var svaret självklart, säger Jan.

– Tillsammans med Nybro Transport och Liljas Personbilar, som subventionerar med en elbil, kommer vi att leverera kundinköp i centrala Nybro till de som önskar.

En webbutvecklare har tagit fram en enkel lösning så att butikerna som inte har någon befintlig webbhandelslösning, kan lägga upp sina produkter. Kunden beställer och betalar med Swish och sen går beställningen om transport till DB Schenker.

Nyfiken på webbutiken? Klockan 15:00 idag slår de upp portarna! Surfa in på www.handelsplatsnybro.se

Hanna Lindgren

Presskontakt Head of MarCom +46 72 2148221