Food & Co Boländerna – ny restaurang i Uppsala

Food & Co Boländerna – ny restaurang i Uppsala

Måndagen den 16 september öppnar Compass Group en ny lunchrestaurang i stadsdelen Boländerna i Uppsala. Food & Co Boländerna kommer att erbjuda en generös matupplevelse med en blandning av smaker från hela världen. Förutom lunchrestaurangen finns även ett café med ett brett utbud som skapar möjligheter för jobbmöten och andra sammanhang där man kan njuta av en fika eller en lättare måltid.

Slakthusområdet i Uppsala, som ägs och utvecklas av Areim, har genomgått en imponerande förvandling de senaste åren till en företagspark fokuserad på innovation och nyskapande. Nu är det dags för restaurang Food & Co Boländerna att öppna sina dörrar och bli en naturlig samlingsplats för alla som söker en smakfull lunchupplevelse i området. Totalt kommer restaurangen att kunna ta emot ca 160 lunchgäster.

Krister Dahl, Culinary Director på Compass Group Sverige, delar sin entusiasm för den nyöppnade restaurangen. Med en lång och gedigen erfarenhet som kock i världsklass och stor passion för mat har Krister tillsammans med sitt Culinary Team i Sverige utvecklat Food & Co Boländernas matkoncept.

- Nya Food & Co Boländerna blir en modern mötesplats för alla som jobbar i Slakthusområdet i Uppsala. Restaurangens meny utgår från hållbara råvaror med spännande smaker som är omsorgsfullt framtagen av Compass Groups Culinary Team och erbjuder en mix av rätter och drycker som tillfredsställer alla smaker, säger Krister Dahl.

Food & Co:s matkoncept bygger på att gästerna själva får välja mellan fisk, kött eller vegetarisk huvudrätt och därefter tillbehör från en generös varm- och salladsbuffé.

- En Food & Co-restaurang grundar sig på att den är skräddarsydd för att uppfylla gästernas förväntningar på en modern matupplevelse, perfekt för allt från en snabb frukost till en affärslunch eller take away. Vår lunchmeny är uppdelad i tre kategorier: gröna smaker, klassiska favoriter och internationella rätter, för att tilltala alla smaker, berättar Krister Dahl.

Restaurangen kommer även att erbjuda catering och med Food & Co:s app kan gästerna enkelt beställa take away, ta del av erbjudanden och handla överblivna luncher till rabatterat pris.

Öppettiderna kommer vara måndag – fredag kl. 08.00 – 16.00 med lunch mellan kl. 09-00 - 13.00. Besöksadressen är Verkstadsgatan 8, Uppsala.