Jobbcenters personal samt kommunalråd Claes Nordmark under arbetsmarknadsminister Eva Nordmarks besök

Bodens kommun nominerad till Årets Kommunala Innovation 2020

2020 verkar redan lovande då Boden kommuns satsning på Jobbcenter rönt nationell uppmärksamhet. Bodens kommun är en av 13 nominerade till priset. Den 5 mars på den nationella välfärdskonferensen, Future & Welfare 2020, i Malmö får reda på om vi plockar hem ännu en buckla till Boden.

– Jättekul att vårt innovativa sätt att individuellt mixa arbetsmarknadsinsatser och utbildning får uppmärksamhet på en nationell nivå säger Thomas Knutsson, enhetschef Jobbcenter.

– Det är ett jättefint erkännande för Bodens kommun och vårt JobbCenter i Enter Galleria att JobbCenter blivit nominerat till priset Årets Kommunala Innovation 2020. Vi hade nyligen arbetsmarknadsminister Eva Nordmark (S) på besök på JobbCenter och hon var imponerad av både upplägget, det samlade greppet och kreativiteten som vi har där för att bistå bodensare att så snabbt som möjligt komma i jobb. Vi håller tummarna att nomineringen bär hela vägen fram! säger Claes Nordmark, kommunalråd (s).