Sebastian Gibrand vs. Lindor Wink i Bocuse d'Or Sverige 2019

Pressinbjudan Bocuse d'Or Sverige

Gastronomi Sverige hälsar dig välkommen till utnämningen av Sveriges kandidat i Bocuse d’Or 2020/2021. Restaurangakademien, 25 oktober klockan 15:00.

Tidigare i år tog Sebastian Gibrand hem en silvermedalj för Sverige i Bocuse d´Or, världens mest prestigefyllda tävling för kockar. Men med guldmedaljen som mål tar han sig nu an uppgiften igen. Först måste han vinna den nationella uttagningen Bocuse d´Or Sverige där han ställs mot Lindor Wink. Lindor Wink har även han tidigare erfarenhet av Bocuse d´Or som commis till Adam Dahlberg 2012/2013.

Fredagen den 25 oktober veta vi vem som representera Sverige i Bocuse d´Or 2020/2021.

På plats hälsar Gastronomi Sveriges nya styrelseordförande Per Nordlind välkommen och berättar mer om den svenska uttagningen och planerna inför Bocuse d’Or Europe i Tallinn 28 - 29 maj 2020, samt den stora världsfinalen i Lyon 2021.

Juryn består av kockar från Svenska Bocuse d’Or Akademien, däribland Tommy Myllymäki, Mathias Dahlgren och organisationens president Henrik Norström.

Gastronomi Sverige står bakom den svenska satsningen i Bocuse d’Or med syfte att föra ut svensk gastronomi i världen så att världen kommer till Sverige.

Välkommen till Restaurangakademien 25 oktober klockan 15. Rökerigatan 4. Tunnelbana Globen.

O.s.a. till: Moa Abrahamsson, Abby PR, moa@abbypr.se, 0707912000.