Team Sweden Bocuse d´Or 2017, Alexander Sjögren, Hampus Risberg, Jonas Lundgren och Henrik Norström

Lottning Bocuse d´Or 2017, Kock-VM

Klockan 10.30 idag genomfördes för första gången lottningen till Bocuse d´Or 2017 live. Sveriges kandidat Alexander Sjögren med commis Hampus Risberg, coach Jonas Lundgren och design Simon Klenell, tävlar dag nr 1, 24 januari i kök nr 1.

- Vi ska skapa de godaste rätterna med den bästa presentationen som gör ett avtryck på juryn som håller hela vägen fram, Alexander Sjögren.

Bocuse d´Or 2017, Kock-VM är världens mest prestigefyllda kock tävling och genomförs den 24 - 25 januari i Lyon. För att vara ett av de 24 länder som tävlar måste man ha genomfört en nationell tävling samt för Europa varit en av den 10 bästa i Bocuse d´Or Europe 2016, Kock-EM. Bocuse d´Or Europe genomfördes i Budapest i maj och Sveriges kandidat Alexander Sjögren tog en hedrande bronsplats.