Microplane Rivjärn hos Bagarenochkocken.se

Microplane startade med att tillverka träraspar till snickare och timmermän. Men en dag 1994 skulle en kanadensisk husmor göra apelsinkaka. Frustrerad över sitt rivjärn hämtade hon i stället mannens trärasp och upptäckte att den var det perfekta rivjärnet. Nyheten om raspens förträfflighet som köksredskap spred sig, och när Oprah Winfrey demonstrerade ett Microplane rivjärn i sin TV show var succén ett faktum. Ett Microplane rivjärn består av ett stort antal små rakbladsvassa kanter som är etsade istället för stansade som på traditionella rivjärn. Skäret blir därmed otroligt skarpt och kan göra mycket fina snitt genom maten (eller träet) i stället för att riva eller slita: En idé som är patenterad av Microplane. Alla Microplane-rivjärn är tillverkade för professionellt bruk och tål naturligtvis maskindiskning. Nu lanserar www.bagarenochkocken.se hela Microplane sortimentet på sin hemsida. Mer information om produkten hittar Ni på: http://www.bagarenochkocken.se/shop/show_category.asp?category=60&subcategory=65&subcategory2=0 Bagaren och Kocken säljer på sin hemsida www.bagarenochkocken.se samt i butiken i Göteborg bl.a Tivoli Audio, Kitchen Aid, Dualit, Globalknivar, Porscheknivar, Kyocera knivar, Microplane, Electrolux assistenter, Roberts radio, Smeg, Eva Solo, och ett stort urval av espressomaskiner från bl.a Ascaso, FrancisFrancis, Isomac, Gaggia, Saeco. Gemensamt för alla produkter är hög kvalitet och bra design. För mer information och bilder kontakta: Bagaren och Kocken Ängsvaktaregatan 4 416 52 Göteborg Tel: 031-252222 Mail: info@bagarenochkocken.se www.bagarenochkocken.se