Bollinger Group Day & Arvid Nordquist Sortimentsdag

Välkommen till årets upplaga av Bollinger Group Day och Arvid Nordquist Sortimentsdag. Dörrarna öppnas kl 12.00 och det blir en spännande dag med provsmakning av vin, öl och kaffe i stora salen samt intressanta master classes. Vi avslutar dagen med finalen av Lily på stora scen. OBS! Dagen är endast för bransch.

Plats: 7A Odenplan, Odengatan 65 (entré bredvid Coop), Stockholm

Dag: 23/9 Klockan: 12-17

OSA; senast 16/9 på vår hemsida, www.arvidnordquist.se/bollinger

OBS! att du måste ange vilka master classes du vill gå på, samt att antal platser är begränsat.

I stora salen har du möjlighet att prova nyheter och stora delar av vårt vin- och ölsortiment. Under dagen guidas du genom två provningar:

13.45 VIP försmak från kultförklarade Peter Sisseck – PSI i toppårgången 2011 och hans nya bordeauxprojekt Château Rocheyron i lika strålande 2010– första årgången av vinet dessutom!

14.45 Biodynamik i nya och gamla världen– jämför viner från chilenska Koyle och franska Duseigneur – ger biodynamiken någon gemensam nämnare i karaktären?

Under dagen hålls även ett antal master classes (antalet platser är begränsat och kräver anmälan)

12.00 VIP Lunch Bollinger & Ayala– The Champagne and FoodExperience (70 platser)

13.00 En värld av Fuller’s – från klassiskale till kraftfull stout (70 platser)

14.00 Langlois-Chateau – The Loire CheninBlanc experience under ledning avFrancois Régis de Fougeroux, VD ochvinmakare på Langlois-Chateau (40platser)