Foton av Erik Videgård och Jessie Sommarström är från Årets Kocks final 2022 av Samuel Unéus. Fotot av Johan Backéus och Birgit Malmcrona är av Rania Rönntoft.

Årets Kock lanserar agentur för profiler inom gastronomi

Jessie Sommarström, Erik Videgård, Johan Backéus och Birgit Malmcrona är några utvalda profiler som representeras av Årets Kock Gastroagentur. Agenturen har ett helhetsperspektiv och representerar kockar, konditorer och sommelierer.

Gastroagentur blir ett dotterbolag till Årets Kock och kommer drivas av Hélène Kugelberg, VD tillsammans med Anita Lindström, agent på Gastroagentur. Agenturen representerar tidigare vinnare av Årets Kock och även andra renommerade profiler i branschen.

- Vår vision är att leda svensk gastronomi in i framtiden genom att samla och representera ledande profiler inom gastronomin. Vi skapar lönsamma matchningar mellan kompetenta, kreativa och passionerade profiler inom gastronomi och företag med starka varumärken, säger Hélène Kugelberg, VD på Gastroagentur.

Gastroagenturs vision är att erbjuda gastronomi i framkant och att samla branschen genom att stärka profilerna, skapa nya samarbeten med företag och erbjuda gastronomiska upplevelser.

- Vi är mycket glada över att lansera Gastroagentur där vi kan hjälpa profiler i branschen att få en lönsam tillvaro, skapa nya samarbeten och bygga sitt varumärke, säger Anita Lindström, agent på Gastroagentur.

Gastroagentur

För ytterligare information vänligen kontakta:

• Linnea Ekegren, marknadschef Årets Kock
  • Mail: linnea.ekegren@aretskock.se