Arbetsgivarföreningen KFO och Arbetsgivaralliansen flyttar ihop

Arbetsgivarföreningen KFO och Arbetsgivaralliansen flyttar ihop för att skapa ett hus för idèburna sektorns organisationer. I juli 2009 flyttar två av Sveriges större fristående arbetsgivarorganisationer, Arbetsgivarföreningen KFO och Arbetsgivaralliansen, in i gemensamma lokaler på Klara Södra Kyrkogata 1 i Stockholm. I och med samlokaliseringen kommer vi att samordna vår administration. Samtidigt får ytterligare ett antal organisationer, verksamma i den idéburna sektorn, erbjudande om att flytta in i lokalerna och samordna sin administration under samma tak. På detta sätt skapas ett nätverk av självständiga organisationer som, förutom effektiv lokalanvändning och administration, kan stärka varandras verksamhet. Med ”idéburna organisationer” avses de verksamheter som finns inom den ideella sektorn, den kooperativa rörelsen och folkrörelser.