Pionerene for neste generasjons ernæring lanserer barnevennlige multivitaminer!

Pionerene for neste generasjons ernæring lanserer barnevennlige multivitaminer!

Göteborg, Sverige - Mens vi overøses av reklame for ultraprosesserte matvarer lanserer det globale helse- og velværemerket Zinzino Multify – et sukkerfritt multiimmuntilskudd med tuttifrutti-smak. Multify gjør det enkelt og morsomt å velge sunt, både for barn og foreldre.

Vi hjelper deg med å velge sunt
Det er ingen hemmelighet at dagens kosthold veldig ofte består av mat som inneholder mye kalorier, mettet fett, sukker og salt, men mangler viktige næringsstoffer. En narrativ gjennomgang av The National Library of Medicine fremhever at opptil 50 % av maten som kjøpes i butikkene, kan kategoriseres som ultraprosessert mat. Denne maten blir ofte feilaktig markedsført som sunne valg, som f.eks. fruktjuice, granolabarer og smoothies. Denne alarmerende trenden vil Zinzino gjøre noe med og lanserer Multify, en multivitaminpille for barn som inneholder 16 viktige næringsstoffer som legger til rette for sunne vaner, samtidig som foreldrene får en pause fra kampen ved frokost- og middagsbordet.

Løs problemet med kresne barn
De fleste foreldre vet godt hvor vanskelig det er få tid til å tilberede sunn mat. Noen ganger er ferdigmat en kjapp og nødvendig løsning når livet blir for travelt. I tillegg er barn naturlig skeptiske til nye lukter eller smaker, noe som gjør at måltidet ofte kan bli gjenstand for forhandlinger. Multify er først og fremst utviklet for barn mellom 4 og 11 år, fordi vi vet at det som regel er de minste barna som er mest kresne i matveien, og hvis kostholdet er for dårlig, kan det føre til underskudd på viktige næringsstoffer. Tilskuddet er imidlertid ment for hele familien og kommer med doseringsanbefalinger om hvordan man kan dekke det daglige behovet helt frem til fylte 18 år.

Riktig størrelse, riktige næringsstoffer
Markedet flommer over av multivitaminer for barn. Vitaminene kan være vanskelige å svelge på grunn av størrelsen, og det er helt unødvendig å benytte samme dose som for voksne, ettersom barns behov for vitaminer og mineraler er mye lavere enn for voksne. Multifys sukkerfrie, knappeformede tabletter har en seig tekstur som er utformet for trygt og enkelt inntak. Tablettene skiller seg ut med sin nøye balanserte sammensetning av 16 vitaminer og mineraler, betaglukaner og kolin, som støtter barnets immunsystem, generelle helse og vekst. Vår helt nye sammensetning som inkluderer kolin, tidligere kjent som vitamin B4, gjør Multify til et av de fremste kosttilskuddene for barn.

Perfekt blanding av smak og funksjon
Den velkjente tyggetabletten med tuttifrutti-smak tar tak i kostholdsdilemmaet og sørger for at barn faktisk liker å få i seg de daglige næringsstoffene. Multify er utviklet av Ida Marie Pedersen, produktutviklingssjef i Zinzino, og er en fristende godterilignende multivitamintablett som balanserer både søte og syrlige smaker. Pedersen har selv barn og vet godt hvor vanskelig det er å sørge for at barna får i seg de næringsstoffene de trenger. Produktteamet hennes har arbeidet utrettelig med å utvikle en velsmakende og funksjonell multivitamintablett slik at du slipper de daglige kampene rundt matbordet med kresne barn. Multify er mer enn bare et multivitaminprodukt. Det er en forpliktelse til å skape en sunnere neste generasjon voksne.
– Vi må gi barna og familiene deres gode og sunne vaner tidlig i livet, mener Pedersen. Multify er ikke bare et kosttilskudd som barna elsker, det er også med på å dekke et behov i dagens moderne kosthold. Multify hjelper foreldre med å sørge for at barna får dekket sine behov for essensielle næringsstoffer. Det er blitt forsket på i det uendelige, er nøye utviklet og spesielt formulert for å hjelpe barn som datteren min til å vokse og blomstre og bli lykkelige, sunne voksne.

Multify er det siste tilskuddet i Zinzinos voksende portefølje av vitenskapelig dokumenterte kosttilskudd og personlige helsetester. Multify er nå klar til bestilling for foreldre og foresatte som ønsker å være proaktive når det gjelder barnas ernæringsmessige helse. Les mer om dette innovative produktet og Zinzinos banebrytende, testbaserte ernæringsstrategi på zinzino.com..

Kontaktinformasjon:
For ytterligere henvendelser, vennligst ta kontakt med:

Dag Bergheim Pettersen, CEO Zinzino
+47 (0) 932 25 700, dag@zinzino.com

Gabriele Helmer, CMO
+46 (0)72 215 8581, gabriele.helmer@zinzino.com

Gratis publikasjonsbilder fås ved henvendelse til: