Stillinger hos SkiStar Lodge og Hotell, som tidligere har vært en utfordring å bemanne, øker nå i popularitet.

Stor interesse for sesongjobber i Hemsedal og Trysil – SkiStar oppsummerer årets rekruttering.

Interessen for å jobbe i Trysil og Hemsedal er fortsatt stor, og fjellturismeselskapet SkiStar ser at både tilbakevendende ansatte og flere kandidater med bred kompetanse dukker opp i søknadsbunken. Stillinger på Lodge og Hotell, som inkluderer restaurantdrift, har tradisjonelt vært en utfordring å bemanne, men nå øker disse i popularitet. For å sikre seg de beste folka har SkiStar også jobbet med en rekke tiltak for å øke mangfoldet totalt sett og tiltrekke seg nye talenter til fjelljobbene.

– Det er fantastisk å se at over 60 prosent ønsker å komme tilbake for enda en sesong hos oss. Det viser at våre ansatte trives og utvikler seg i sine roller. Med våre fem fjelldestinasjoner tilbyr vi en rekke alternative arbeidssteder og stillinger som åpner opp for variasjon og nye, gode opplevelser, sier Camilla Sundqvist, HR-sjef i SkiStar.

SkiStar skal fylle nærmere 2 500 sesongstillinger før vinteren, og jobben med å matche søkerne inn mot ulike stillinger som skiinstruktører, heisverter, skipatrulje, ansatte i skiutleie og vaktmestere pågår nå. Spesielt gledelig er det at flere pensjonister viser interesse for å jobbe som skiinstruktører, noe som bidrar til et inspirerende arbeidsmiljø med en allsidig kompetanse og erfaring. Rekrutteringsperioden gikk fra 15. august til 5. september.

– Å arbeide for økt mangfold er ikke bare et spørsmål om sosialt ansvar, det handler også om hvilke verdier vi har på arbeidsplassen vår og skaper et mer dynamisk og inkluderende arbeidsmiljø. Gjennom det arbeidet vi har gjort på området over tid har vi klart å nå flere målgrupper, noe vi håper vil bidra til nye perspektiver og erfaringer som styrker både oss som selskap og gjestenes opplevelser. Vi er stolte av å kunne tilby enda flere unge arbeidssøkere, med ulik bakgrunn og erfaringer, muligheten til å ta sitt første steg ut i arbeidslivet, sier Camilla Sundqvist, HR-sjef i SkiStar.

For mer informasjon, kontakt:

Camilla Sundqvist, HR-Direktør SkiStar, tlf: 0046 070- 254 86 16

Pressekontakt +46 10 810 96 26