SkiStar venter storinnrykk for årets vinterferieuker

SkiStar venter storinnrykk for årets vinterferieuker

Aktiviteter utendørs står høyt når ferievalget skal tas, og interessen for en aktiv ferie også vintertid er tilbake til nivåer før pandemien. Danske og svenske gjester ønsker seg tilbake til SkiStars destinasjoner. Takket være nye lettelser i koronarestriksjoner, utvidede åpningstider og flotte forhold ønskes alle velkommen til variert skikjøring og spennende aktiviteter for store og små.

SkiStar venter storinnrykk av skiglade gjester på sine destinasjoner i de kommende vinterferieukene fra uke 7 til 9, som er høysesong for alle norske, danske og svenske skientusiaster. Men også uke 10, 11 og 12 er populære blant utenlandske gjester for et besøk i de skandinaviske fjellene.

- At så mange ønsker å komme tilbake til oss er fantastisk. Sesongen så langt har vært veldig bra, og interessen fra både norske og utenlandske gjester har ikke latt vente på seg. Det er gledelig at besøket av danske og svenske gjester på våre norske destinasjoner er tilbake på nivå som før pandemien, men også at vi i jule- og nyttårsukene hadde hele 14 prosent nye gjester, og så mye som 26 prosent som ikke hadde besøkt oss på flere år her i Trysil, sier Gudrun Sanaker Lohne, destinasjonssjef hos SkiStar Trysil.

Den siste uken har det kommet et godt påfyll av snø, og på SkiStars destinasjoner venter flotte forhold når vinterferiegjestene inntar de skandinaviske fjellene.

Lysere tider gir lengre skidager og mer tid for aktiviteter

Fra midten av februar har alle SkiStars anlegg utvidede åpningstider. I tillegg til et tilbud for de aller ivrigste som kan nyte både morgen- og kveldskjøring, er alle SkiStars Fun Parks og Snow Parks åpne og Valle er endelig tilbake med ulike aktiviteter for de minste.

- Hva er vel ikke bedre enn å starte dagen i soloppgang på ski, og nyte en god frokost på en av serveringsstedene i bakken? For de aller ivrigste er det faktisk mulig å kjøre på ski fra syv om morgenen til halv ni om kvelden enkelte dager, og variasjonsmulighetene er store uansett ferdigheter, med områder for skilek, som SkiStar Fun Rides og Snow parks, sier Andreas Smith-Erichsen, Destinasjonssjef hos SkiStar Hemsedal. Og et tips; lad SkiPasset ditt i SkiStar appen eller på skistar.com, det billigste, mest smidige og køfrie alternativet, avslutter han.

For åpningstider og siste oppdatering på vær- og bakkeforhold, se SkiStar appen eller skistar.com

Trygg og sikker vinterferie: Mer informasjon om våre koronatiltak:

For mer informasjon eller spørsmål fra presse og media, ta kontakt med:

Hege Ousland, PR og kommunikasjon SkiStar Norge AS - hege.ousland@skistar.com / 906 76 417

Pressekontakt Åpen fra 2. desember 2024 til 1. mai 2025 For andre tider på året utenfor kontortid, vennligst kontakt SkiStars kundeservice på +47 624 50 000 +46 10 810 96 26