SkiStar Trysil: Trysil vant prisen «Årets park»

SkiStar Trysil: Trysil vant prisen «Årets park»

Hardt og målbevisst arbeid lønner seg, Trysil er kåret til «Årets park» under Snowboardawards.

Bak Snowboardawards står Snowboardforbundet og magasinet Playboard. Vinneren kåres av publikum og en kompetent jury.

Parksjef Øyvind Sjøli synes det er stas å motta prisen, og mener den er en bekreftelse på at de gjør mye riktig.

- I Trysil skal vi ha et parktilbud for alle. Vi har grønne linjer i barneområdene, en egen blåpark og en kombinasjon av røde og svarte linjer i den store parken. Å vinne Snowboardawards er en fin belønning for alt arbeidet vi har nedlagt, sier han.

Juryen begrunner valget av Trysil slik: «Årets anlegg har markert seg som en av de beste parkene gjennom alle år. De ønsker å ha en bra park til enhver tid, og legger ned mange timer for at vi skal ha de beste forholdene. I fjor gikk de fra å være bra til best. Kombinasjonen av en erfaren parkbygger som har jobbet der i mange år og en nyansatt som har erfaring fra snowboardkjøring i tillegg til bygging viste seg å være svært bra.  De tilrettelegger for film- og fotoshoots, og bygger det som ønskes. I påska ble det arrangert big air-konkurranse der det ble gjort trippel-cork for første gang i en norsk konkurranse. Alle finner noe som passer i parken her, uansett om du er nybegynner eller proff».

Å bygge en god park er krevende på mange vis. Du må vite hva kjørerne ønsker, du må ha kunnskap om hva som fungerer, og ikke minst trenger du utrolig store mengder snø for å kunne bygge hopp og elementer.

Sentral i Trysils parkcrew er Odd Roar Solerød. Han kom til Trysil foran fjorårssesongen og har en stor del av æren for prisen «Årets park». I tillegg til å bygge er Odd Roar en av landets beste snowboardkjørere, det vil si at han tester alle hopp og elementer som bygges i Parken Trysil.

- Årets utgave er enda bedre enn i fjor. Parken er breddet ut, vi har utnyttet terrenget enda bedre og vi har i samarbeid med Burn bygd og kjøpt inn nye rails og bokser. For å bli enda bedre lytter vi på kjørerne. Både de som bruker parken mye, og de aller beste. At Ståle Sandbech og resten av snowboardlandslaget legger OL-oppkjøringen til Trysil tar vi som et godt tegn på at vi gjør mye riktig, sier Solerød.

Daglig leder i SkiStar Trysil, Helge Bonden, er i likhet med Sjøli og Solerød veldig glad for tittelen «Årets park».

- Vi skal ha et bra tilbud for hele familien. For de unge er park ofte veldig viktig. Derfor bruker vi mye ressurser for å kunne tilby Norges beste park. Og det er nå en gang slik at så lenge barna trives, ja, da trives foreldrene også. Og vi skal fortsette utviklingen av Trysil som et reisemål for hele familien, og det inkluderer selvfølgelig Parken også, sier Bonden.

BILDETEKST: Peter Gløersen fra magasinet Playboard (t.v.) og Dina Treland fra Snowboardforbundet (t.h.) overrakte Snowboardawards for "Årets park" til Trysils parkansvarlige Øyvind Sjøli (nummer to fra høyre og Odd Roar Solerød. Foto: Ola Matsson

BILDETEKST: Odd Roar Solerød bygger og tester hopp og rails i Trysil - "Årets park".

Øyvind Sjøli, parksjef i SkiStar Trysil
Mobil: +47 992 80 134

Helge Bonden, daglig leder i SkiStar Trysil
Mobil: +47 992 80 005

SkiStar AB (publ), hvis B-aksjer er noterte på Nasdaq OMX Mid Cap Stockholm, eier og driver skianlegg på alpindestinasjonene Sälen, Åre og Vemdalen i Sverige samt Hemsedal og Trysil i Norge, samt Hammarbybacken i Stockholm. Markedsandelen er i Sverige 50 %, i Norge 29 % og totalt i Skandinavia 41 %. Kjernevirksomheten er alpin skikjøring med gjestens skiopplevelse i sentrum. Øvrige virksomheter er losjiformidling, skiskole og skiutleie.

Pressekontakt Åpen fra 2. desember 2024 til 1. mai 2025 For andre tider på året utenfor kontortid, vennligst kontakt SkiStars kundeservice på +47 624 50 000 +46 10 810 96 26