SkiStar Trysil: Travel sykkelsommer

SkiStar Trysil: Travel sykkelsommer

Sommeråpen heis, ny sykkelbane, stisykling, golf og toppturer. Trysil er vel verdt et besøk om sommeren også.

Trysil har akkurat lagt bak seg den beste snøvinteren på 25 år. Nå er det sommer og sol som gjelder i skibygda også. Og det skjer mye i og rundt Trysilfjellet. Fredag 20. juni, i forbindelse med Utflukt, er det sesongstart for sommeråpen heis. 6-seteren Fjellekspressen vil være åpen hver lørdag til og med høstferien i oktober.

Markeds- og eventansvarlig, Turid Backe-Viken, i SkiStar Trysil, kan fortelle at sommeråpen heis er en del av Trysils satsing på et familievennlig sykkeltilbud. Det bygges en bike park ved helårsåpne Radisson Blu Resort Trysil, det lages kart og tilrettelegges traseer for stisykling.

- I fjor høst åpnet vi Fjellrunden, en tilrettelagt sykkel- og vandresti rundt Trysilfjellet, som også passer funksjonshemmede. Det blir sommeråpne serveringssteder i fjellet og flere store arrangementer. Satsingen på sykkel bidrar til å gjøre Trysil til et helårig reisemål, sier hun.

Arrangementene Backe-Viken sikter til er først og fremst Utflukt 19.-22. juni, som samler 400-500 stisykkelentusiaster fra hele Skandinavia, og Trysilrittet 4.-6. juli. Trysilrittet består av fire konkurranser, og åpner med topprittet Trysil 1132 fredag. Dagen etter er det Trysilrittet 75, som er seedingsritt for både CykelVasan, Birkebeinerrittet og Grenserittet.

- I tillegg arrangeres et familieritt og barneritt for de aller minste. Helga samler over 1.000 syklister i Trysil og det setter virkelig farge på bygda, sier hun.

Trysilfjellet er også et flott sted å vandre. Flere av toppturene i Trysils familievennlige toppturprogram går til fjellets topper. Vil du heller spille golf ligger Trysil Golfbane ved foten av fjellet og er rangert som en av Norges beste skogs- og fjellbaner. - Vi er best kjent som Norges største skisted, men Trysil har utrolig mye fint å by på om sommeren også. Et bredt spekter av aktiviteter, fra rafting på Trysilelva til stisykling oppe på fjellet. Trysil har en vakker og tilgjengelig natur, som skapt for gode og minnerike opplevelser, mener Backe-Viken.

Mer info:
Turid Backe-Viken, markeds- og eventansvarlig i SkiStar Trysil
Mobil: (+47) 992 80 071

SkiStar AB (publ), hvis B-aksjer er noterte på Nasdaq OMX Mid Cap Stockholm, eier og driver skianlegg på alpindestinasjonene Sälen, Åre og Vemdalen i Sverige samt Hemsedal og Trysil i Norge, samt Hammarbybacken i Stockholm. Markedsandelen er i Sverige 49 %, i Norge 28 % og totalt i Skandinavia 39 %. Kjernevirksomheten er alpin skikjøring med gjestens skiopplevelse i sentrum. Øvrige virksomheter er losjiformidling, skiskole og skiutleie.

Pressekontakt Åpen fra 2. desember 2024 til 1. mai 2025 For andre tider på året utenfor kontortid, vennligst kontakt SkiStars kundeservice på +47 624 50 000 +46 10 810 96 26