SkiStar Trysil: To gull til Trysil i World Ski Awards

SkiStar Trysil: To gull til Trysil i World Ski Awards

Trysil ble kåret til Norges beste ski-destinasjon og Radisson Blu Resort Trysil til beste ski-hotell under lørdagens World Ski Awards i Kitzbühel i Østerrike.

Prisutdelingen fant sted på det fasjonable fem-stjerners hotellet A-Rosa i den østerrikske skimetropolen Kitzbühel lørdag kveld.

Daglig leder i Skistar Trysil, Helge Bonden, tok i mot prisen for Norges beste ski-destinasjon. En pris stemt fram av internasjonale reiselivsjournalister, bransjeaktører og skiturister fra hele verden. Trysil er Norges største og mest populære skisted, og Bonden var naturlig nok stolt over prisen.

Prisen er et bevis for at vi har gjort mye riktig i utviklingen av Trysil som reisemål. Vi jobber hver dag for at gjestene skal få gode skiopplevelser når de besøker oss, og en pris som denne er et hyggelig klapp på skulderen, og ikke minst god motivasjon for å bli enda bedre i årene som kommer, sier Bonden.

World Ski Awards kårer også de beste skihotellene. Der ble det også gull til Trysil. Radisson Blu Resort Trysil vant gull i klassen beste ski-hotell i Norge. Hotellsjef Pontus Åkesson, som tok i mot prisen, var i likhet med Bonden veldig fornøyd med utmerkelsen.

Hotellet feirer i år femårsjubileum, og å få en pris som dette er kanskje den beste presangen vi kunne få. Nå gleder vi oss til vinteren, og kåringen er definitivt en hyggelig start på det vi er sikre på skal bli en bra sesong. Ekstra hyggelig er det at også Park Inn Trysil Mountain Resort var blant de nominerte, sier Åkesson.

Lørdagskvelden i Kitzbühel ble riktig hyggelig for Skistar. I tillegg til Trysil ble Åre kåret til beste svenske ski-destinasjon, og Hemsedal, Sälen og Vemdalen var blant de nominerte.

Managing director, Sion Rapson, i World Ski Awards, var fornøyd med arrangementet og veldig imponert over Skistars styrke.

Skistar hentet hjem 10 prosent av prisene og er et vinnende selskap i dobbelt forstand, sier Rapson.

World Ski Awards er en del av 20-årsjubilanten World Travel Awards. Prisutdelingen i Kitzbühel samlet representanter fra verdens ledende skidestinasjoner i 20 land, og er utpekt som skindustriens «Oscar-utdeling».

Rammen rundt prisutdelingen var det ingenting å si på. Trysils prisvinnere kunne hente hjem trofeer, rosende ord og applaus fra nærmere 200 delegater fra alle verdensdeler. Festkvelden på A-Rosa bød på rød løper, festmiddag og festivitas i massevis.

Sett med Trysil-øyer var dette en veldig trivelig kveld. Vi befester posisjonen vår som den ledende destinasjonen i Norge, og det viser at jobben vi gjør også legges merke til internasjonalt, understreker Bonden.

BILDETEKST

FORNØYDE PRISVINNERE: Daglig leder i Skistar Trysil, Helge Bonden, og hotellsjef Pontus Åkesson i Radisson Blu Resort Trysil, hentet hjem prisene Norges beste skiresort og Norges beste ski-hotell under lørdagens World Ski Awards i Kitzbühel i Østerrike.

Mer info:
Helge Bonden, daglig leder i Skistar Trysil: +47 99280005
Pontus Åkesson, hotellsjef Radisson Blu Resort Trysil, +47 99280009

About World Ski Awards:
World Ski Awards serves to celebrate and reward excellence in ski tourism.

Ski tourism constitutes a vital segment in the global travel and tourism marketplace. An estimated 400 million skier visits will take place in 2013 to the 2,000 ski resorts which are home to over 6 million hotel beds. Of the 80 countries offering open air ski areas, the inaugural World Ski Awards will focus on the leading 20 nations who are shaping the future of this dynamic industry. Whilst celebrating and rewarding excellence across ski resorts and the ski hospitailty sector, World Ski Awards will strive to ultimately raise the ski tourist customer experience and stimulate both the domestic and international ski tourism market.

The worldwide voting process begins at 08:00 (BST) on Monday 26th August. Votes will be made by professionals working within the ski travel and tourism industry – senior executives, travel buyers, tour operators, agents and media professionals. Votes can also be cast by the public (ski tourism consumers). The voting works on a first-past-the-post system to ensure impartiality and independence. Votes are submitted online at World Ski Awards website. The winners of each national category will go head-to-head with the winners of the other countries before the unveiling of the World Winners.

World Ski Awards is part of World Travel Awards, currently celebrating its 20th anniversary as "the Oscars of the travel industry".

Global Media Partners include leading brands such as TV5Monde, International Herald Tribune, National Geographic Traveller, Newsweek and CNBC. This Global Media Partner network has a monthly readership of 1.7 million and TV audiences reach of 90 million.

SkiStar AB (publ), hvis B-aksjer er noterte på Nasdaq OMX Mid Cap Stockholm, eier og driver skianlegg på alpindestinasjonene Sälen, Åre og Vemdalen i Sverige samt Hemsedal og Trysil i Norge, samt Hammarbybacken i Stockholm. Markedsandelen er i Sverige 50 %, i Norge 29 % og totalt i Skandinavia 41 %. Kjernevirksomheten er alpin skikjøring med gjestens skiopplevelse i sentrum. Øvrige virksomheter er losjiformidling, skiskole og skiutleie.

Pressekontakt Åpen fra 2. desember 2024 til 1. mai 2025 For andre tider på året utenfor kontortid, vennligst kontakt SkiStars kundeservice på +47 624 50 000 +46 10 810 96 26