SkiStar Hemsedal: Nye Hemsedalparken åpner 8. februar

SkiStar Hemsedal: Nye Hemsedalparken åpner 8. februar

Hemsedalparken presenteres med ny og forbedret layout når vinterferiegjestene inntar Hemsedal om kort kort tid. Parken står snart klar med til sammen 10 hopp, 1 corner og 15 railelementer fordelt på 3 røde linjer.

En av sesongs aller største nyheter er ny og bedre beliggenhet og lay out for Hemsedalparken i Hemsedal Skisenter. Den store hovedparken i skianlegget flyttes til Dortheløypa (løype 22) og ny skicrossløype åpner i parkens gamle trasé (løype 42).

- Vi legger nå siste hånd på verket og gleder oss veldig til å relansere Hemsedalparken om kort tid, sier driftssjef Tobias Putner i SkiStar Hemsedal.

Hemsedal Skisenter besluttet i høst å flytte Hemsedalparken til løype 22. Det er flere årsaker som ligger til grunne for denne investeringen, både driftsmessige og kvalitetsmessige. Den nye parken blir mer oversiktlig slik at det blir enklere både å se og å bli sett. Det er viktig ikke minst med tanke på  sikkerheten. I tillegg får parken en layout som er enklere både å variere og å vedlikeholde. Når parken flyttes åpner den gamle traséen opp for nye og spennende muligheter.

- Etter å ha sett skicrossarenaens popularitet gjennom 12/13 sesongen, har vi valgt å legge en skicrossløype i den gamle parken. Traséen er perfekt for dette. Vi har også gjort noen justeringer på toppen av traséen, slik at Såhaugen har fått tilbake sin fulle bredde, til glede for alpinister som foretrekker sorte løyper, avslutter Tobias.

Fleksible og oversiktlig lay out
Hemsedalparken får nå 2 røde hopplinjer med tilsammen 10 hopp med 5 til 15 meter platå, samt en rød raillinje med plass for opp til 15 elementer. Blant fordelene med å flytte Hemsedalparken er at parken får en mer oversiktlig lay out, samt at man nå kan kjøre parken som en linje. Dortheløypa gir også mulighet for en bredere park med større fleksibilitet i forhold til endringer og nye elementer. Med flytting av Hemsedalparken blir park- og arenatilbudet i Hemsedal Skisenter mer samlet, noe som vil styrke miljøet rundt Jump Street, Tindenkiosken og Olaheisen.

Berg- og Dalløypa - Ny skicross-arena i løype 42
I løpet av vinterferien åpner Hemsedals nye skicrossløype i den gamle parktrassen. Løypa er på 750 meter med kuler, hopp og doseringer. Inngangen er ca 20 meter ned i Lindstadalléen via ny trasé gjennom skogen slik at Såhaugen nå har fått tilbake sin fulle bredde. Skicrossløypa fortsetter så ned i den gamle parktraséen (løype 42). Det er også blitt gjort forlenging av Samsung Cross Arena, som ligger rett nedenfor Olaheisen. Denne løypa er nesten fordoblet i lengde sammenliknet med i fjor, og er på ca 700 meter.

For mer informasjon
Tobia Putner
Driftssjef SkiStar Hemsedal
tobias.putner@skistar.com
Telefon +47 32 05 53 04

Johan LundhParkansvarlig SkiStar Hemsedal
johan.lundh@skistar.com
Telefon +47 48 03 48 84

SkiStar AB (publ), hvis B-aksjer er noterte på Nasdaq OMX Mid Cap Stockholm, eier og driver skianlegg på alpindestinasjonene Sälen, Åre og Vemdalen i Sverige samt Hemsedal og Trysil i Norge, samt Hammarbybacken i Stockholm. Markedsandelen er i Sverige 50 %, i Norge 29 % og totalt i Skandinavia 41 %. Kjernevirksomheten er alpin skikjøring med gjestens skiopplevelse i sentrum. Øvrige virksomheter er losjiformidling, skiskole og skiutleie.

Kort om Hemsedal:
Hemsedal er en av Skandinavias største og mest populære skidestinasjoner og kalles gjerne for ”de skandinaviske alper”. Med sin nordlige, høye beliggenhet på 625-1920 meter over havet er Hemsedal en snørik og snøsikker skidestinasjon med en lang sesong, og let tilgjengelig beliggenhet mellom Norges to største byder, Oslo og Bergen. Hemsedal byr på masse herlig snowboard- og skiopplevelser med 52 velpreppede bakker, 24 heiser, 5 terrengparker og Norges største barneområde. I Hemsedal trivs erfarne skikjørere så vel som nybegynnere, unge som gamle, hvor alle kan finne sin favorittbakke.

Pressekontakt Åpen fra 2. desember 2024 til 1. mai 2025 For andre tider på året utenfor kontortid, vennligst kontakt SkiStars kundeservice på +47 624 50 000 +46 10 810 96 26