SkiStar Hemsedal: Norges tøffeste påskerenn

SkiStar Hemsedal: Norges tøffeste påskerenn

Hemsedal Skisenter inviterer til påskens heftigste og mest spektakulære skirenn, Ralley to the Valley, lørdag 4. april. Med 400 fartsfantaster og 10 000,- i cash til raskeste ned fjellet, kan vi garantere fart og spenning for både deltakere og publikum.

Det er lite som slår påsken i fjellet med skikjøring, late dager i solstolen, grilling på utestedene og live konserter i skibakken. Og selvfølgelig et skikkelig påskerenn hvor man får testet både styrke og mot. I fjor samlet Ralley to the Valley rundt 8 000 tilskuere for å se til sammen 400 deltakerne kjempe om å komme seg raskest ned fjellet. Og reglene er enkle – førstemann og førstekvinne ned vinner premien.

Rennet arrangeres nå for andre gang under navnet Ralley to the Valley og er en heftig konkurranse for både publikum og deltakere, sier Kennet Larsen, markedssjef i Skistar Norge. Her kjører aktive mosjonister, tidligere alpinister og morgendagens stjerner side om side, og alle har en reell sjanse til å vinne. Det er akkurat dette som gjør konkurransen så spennende for både deltakere og publikum, lover Larsen.

10 000 kroner i premie
Konkurransen er åpen for alle fra 16 år og oppover, og man velger selv utstyret man vil kjøre på. Det kåres to vinnere, en i dameklassen og en i herreklassen, som får 10 000,- hver i cash. Alle som deltar har dessuten mulighet til å vinne riktig bra trekkpremier etter rennet.

Startskuddet går etter at heisene er stengt for dagen. Utøverne må da løpe 100 meter opp til skisenterets høyeste punkt, 1450 meter over havet før man spenner på  ski eller brett. Deretter er det bare å kaste seg utfor løypa og komme seg så raskt som mulig ned fra fjellet.

Begynner å fylles opp
Påskeferien er vintersesongens desiderte høysesong i Hemsedal, og utleiehytter, hotell og leiligheter begynner å fylles opp for siste halvdel i påsken. De som ønsker seg en ferie over påskehelgen bør derfor være raske. For perioden palmehelgen og første halvdel av påsken finnes det fortsatt ledig overnatting.

Om påskerennet Ralley to the Valley
Ralley to the Valley går av stabelen på påskeaften, lørdag 04. april, med start klokken 17.00 i Hemsedal Skisenter. Påskerennet blir arrangert i sann tro med tidligere tradisjoner. Det første påskerennet som ble arrangert i Hemsedal var i allerede i 1970. Etter en liten periodes opphold, fører nå Ralley to the Valley denne årlige tradisjonen videre.

Løypa går fra toppen av Totten 2, ned til Fjellheisen, før man fortsetter videre ned Turistløypa. Målet er Skistua nederst i skianlegget. Mer informasjon og påmelding på www.ralleytothevalley.no.

Kenneth Larsen, marked- & eventansvarig SkiStar Hemsedal
Mail: kenneth@skistar.com

Linda Morell, nordisk reklame- og PR-sjef i SkiStar AB
Tel: (+46) 76 11 860 02
Mail: linda.morell@skistar.com

SkiStar AB (publ), hvis B-aksjer er noterte på Nasdaq OMX Mid Cap Stockholm, eier og driver skianlegg på alpindestinasjonene Sälen, Åre og Vemdalen i Sverige samt Hemsedal og Trysil i Norge, samt Hammarbybacken i Stockholm. Markedsandelen er i Sverige 49 %, i Norge 28 % og totalt i Skandinavia 39 %. Kjernevirksomheten er alpin skikjøring med gjestens skiopplevelse i sentrum. Øvrige virksomheter er losjiformidling, skiskole og skiutleie.

Pressekontakt Åpen fra 2. desember 2024 til 1. mai 2025 For andre tider på året utenfor kontortid, vennligst kontakt SkiStars kundeservice på +47 624 50 000 +46 10 810 96 26