SkiStar AB: Gir julegaven til Norsk Luftambulanse

SkiStar AB: Gir julegaven til Norsk Luftambulanse

SkiStars ansatte i Hemsedal og Trysil avstår fra den tradisjonelle firmajulegaven og gir Norsk Luftambulanse 60.000 kroner - penger som vil bidra til enda bedre beredskap i norske fjell.

Det er SkiStars arbeidsgruppe for CSR (samfunnsansvar) som har valgt å gi gaven til Norsk Luftambulanse. Og valget var ikke vanskelig, ifølge Bo Halvardsson, administrerende direktør i SkiStar Norge AS, som eier skianleggene i Hemsedal og Trysil.

- Vi er opptatt av trygghet for våre gjester, og alle som jobber i fjellet. Norsk Luftambulanse gjør en fantastisk jobb, både i forhold til beredskap og alle livreddende prosjekter de er involvert i. Julegaven er vel fortjent, sier Halvardsson.

Stiftelsen Norsk Luftambulanse er Norges største ideelle medlemsorganisasjon med 713 000 medlemmer. Målet er å redde liv og helse gjennom å styrke luftambulansetjenesten i hele Norge, og driver forskning, undervisning og utviklingsprosjekter.

Datterselskapet Norsk Luftambulanse AS er operatør på 8 av Norges 11 legehelikopterbaser. Luftambulansetjenesten er offentlig finansiert, og selskapet flyr på oppdrag fra Helseforetakenes nasjonale luftambulansetjeneste ANS. Beredskapen omfatter helikopter, pilot og redningsmann på alle de åtte basene.

Ole Valen, regionsjef i Stiftelsen Norsk Luftambulanse region Øst, er glad for julegaven og lover at pengene vil komme godt med.

- I Norsk Luftambulanse setter vi stor pris på all støtte, og jobber hele tiden for å gjøre beredskapstjenesten enda bedre, sier han.

I dag har Norsk Luftambulanse blant annet base på Ål, ikke langt fra Hemsedal. I påsken 2014 opprettet Stiftelsen Norsk Luftambulanse en midlertidig påskebase i Trysil, som mangedobler innbyggerantallet i sesongen.

- Vi ble godt mottatt i Trysil, og oppdrag vi fløy i påsken viste at det er behov for en base i dette området. Trysil og Hemsedal er Norges to største vintersportssteder og en god beredskap er selvfølgelig livsviktig, sier Valen.

Bo Halvardsson, adm. dir. SkiStar Norge AS
E-post: bh@skistar.com

Kort om Hemsedal:

Hemsedal er en av Skandinavias største og mest populære skidestinasjoner og kalles gjerne for ”de skandinaviske alper”. Med sin nordlige, høye beliggenhet på 625-1920 meter over havet er Hemsedal en snørik og snøsikker skidestinasjon med en lang sesong, og let tilgjengelig beliggenhet mellom Norges to største byder, Oslo og Bergen. Hemsedal byr på masse herlig snowboard- og skiopplevelser med 52 velpreppede bakker, 24 heiser, 4 terrengparker, 2 skicrossløyperog Norges største barneområde. I Hemsedal trivs erfarne skikjørere så vel som nybegynnere, unge som gamle, hvor alle kan finne sin favorittbakke.

Kort om Trysil:

Trysilfjellet er Norges største skisted og har vokst med to store resort-hoteller på bare noen få år. I Trysil er det skikjøringen som står i fokus og alt finnes samlet på ett sted slik at bilen kan stå hele skiferien. Totalt er det 66 nedfarter og 31 heiser i det varierte og moderne skiområdet. Trysils beliggenhet og innlandsklima gir snøsikkerhet og dette, sammen med et omfattende snøproduksjonsanlegg, gjør det mulig å starte skisesongen tidlig. Parken i Trysil har flere ganger blitt kåret til Norges beste og med Blåparken og to grønne parker er tilbudet godt til de lekelystne ski- og brettkjørerne.

SkiStar AB (publ), hvis B-aksjer er noterte på Nasdaq OMX Mid Cap Stockholm, eier og driver skianlegg på alpindestinasjonene Sälen, Åre og Vemdalen i Sverige samt Hemsedal og Trysil i Norge, samt Hammarbybacken i Stockholm. Markedsandelen er i Sverige 49 %, i Norge 28 % og totalt i Skandinavia 39 %. Kjernevirksomheten er alpin skikjøring med gjestens skiopplevelse i sentrum. Øvrige virksomheter er losjiformidling, skiskole og skiutleie.

Pressekontakt Åpen fra 2. desember 2024 til 1. mai 2025 For andre tider på året utenfor kontortid, vennligst kontakt SkiStars kundeservice på +47 624 50 000 +46 10 810 96 26