SkiStar AB: Populært med ski og fjell i skoleferien

SkiStar opplever en sterk etterspørsel etter skiferie i skoleferiene. Juleferien viste en sterk oppgang allerede i sommer, og ser nå en tilsvarende positiv trend for vinter- og påskeferien. Påskebestillinger for Skistar Hemsedal, uke 13 og 14, viser nå en økning på 13 % * sammenliknet med foregående år.

- Skoleferiene har alltid vært store uker for oss. Men denne sesongen har vi sett en økning i etterspørselen etter fjellferie i disse periodene. Etter to tøffe vintersesonger har vi nå et høyt trykk på bestillinger for påske, og mange har allerede bestilt sin ferie, sier Linda Morell, Nordisk PR Chef SkiStar AB.

Vinterferien er en klassisk periode som alltid har hatt et høyt belegg. En økning her er et sterkt signal på at vinterferie i fjellet er viktig, og på SkiStar ser man også et tidligere bestillingsmønster.

- Mange av våre gjester ønsker å sikres seg overnattingen de ønsker. Om man er ute etter noe spesifikt, med for eksempel ski in/ski out beliggenhet, eller har ønske om å bo i et spesielt område, er det viktig å være tidlig ute, sier Linda Morell.

For SkiStar Hemsedal viser nå vinterferieukene 7-9 en samlet oppgang på 8 % * sammenliknet med foregående år, og disse ukene har fortsatt stor etterspørsel.

Vinterferie og påskeukene på SkiStars destinasjoner i Sälen, Åre, Vemdalen, Trysil og Hemsedal er som vanlig krydret med mange arrangement for besøkende gjester. Ett utvalg av påskearrangement;

I Sälen kan alle barn teste snowboard i Burton Learn to ride, eller henge med på artige vinteraktiviteter med Kalle Anka & co Wintergames. I Åre blir det fartsfylt masseutforløp med favoritten Red Bull Home Run, og også i år arrangeres Jon Olsson Invitational hvor verdenseliten byr påskegjestene på svimlende hopp og adrenalinfylt show. I Vemdalen bys det på et fullpakket program for hele familien med alt fra påskemarked til skicross og Big Jump konkurranse. Trysil får besøk av Donald Duck med venner og i Fanta Play Park arrangeres uhøytidelig slopestylekonkurranse der alle er velkomne til en artig dag på ski og snowboard. Også Hemsedal får selebert Donald Duck besøk i påsken. Her blir det i tillegg Big Jump konkurranse med Scandinavias største snowboardstjerner, og Gaupas Påskefest for de yngre skikjørerne.

Fullstendig eventprogram;
Sälen >>
Åre >>
Vemdalen >>
Trysil >>
Hemsedal >>

*SkiStar AB booking-statistikk sammenliknet med foregående år.

För mer information om SkiStar AB, kontakta gärna:

Linda Morell, nordisk reklam & PR sjef SkiStar AB
E-post: linda.morell@skistar.com

Linda Wasell, PR ansvarlig SkiStar AB
Mobil: +46 70 674 74 74
E-post: linda.wasell@skistar.com

SkiStar AB (publ), hvis B-aksjer er noterte på Nasdaq OMX Mid Cap Stockholm, eier og driver skianlegg på alpindestinasjonene Sälen, Åre og Vemdalen i Sverige samt Hemsedal og Trysil i Norge. Markedsandelen er i Sverige 50 %, i Norge 29 % og totalt i Skandinavia 41 %. Kjernevirksomheten er alpin skikjøring med gjestens skiopplevelse i sentrum. Øvrige virksomhetsområder er losjiformidling, skiskole og skiutleie.

Pressekontakt Åpen fra 2. desember 2024 til 1. mai 2025 For andre tider på året utenfor kontortid, vennligst kontakt SkiStars kundeservice på +47 624 50 000 +46 10 810 96 26