Vintersesongens events er endelig tilbake hos SkiStar

Vintersesongens events er endelig tilbake hos SkiStar

SkiStars destinasjoner har alltid vært fylt med en rekke events gjennom vintersesongen. Endelig er det igjen klart for å invitere alle skientusiaster til fjells på både tradisjonsrike og nye arrangement. 12. mars braker det løs i Hemsedal, med det populære Hemsedal Up n’ Down.

Skulle man trenge gode grunner for å reise til fjells for å nyte god skikjøring, finnes det alltid flere hos SkiStar. Én av de er at alle norske og svenske skientusiaster igjen får muligheten til å ta del i populære events på SkiStars destinasjoner, til stor glede for både gjester og arrangører.

- Nå er vi rett og slett skikkelig klare for å sette prikken over i’en for denne skisesongen med flere events i vente. Dette har vært tradisjon i en årrekke, som gjør litt ekstra stas på sesongen. Endelig er de tilbake, til stor glede for skientusiaster og alle våre gjester, sier Andreas Smith-Erichsen, Destinasjonssjef hos SkiStar Hemsedal.

Først ut er Hemsedal Up n’ Down den 12. mars, et heisbasert skiarrangement i anlegget hos SkiStar Hemsedal som går av stabelen hvert år, og passer de fleste ferdighetsnivåer og byr på utfordringer, fart og moro. Sist det ble gjennomført var i 2020 med et opphold i 2021. Nå er det igjen klart.

- Vi gleder oss til å se alle nye og eksisterende deltagere på startstreken til et etterlengtet Up n’ Down, og ser frem til et begivenhetsrikt arrangement i samarbeid med SkiStar Hemsedal, sier Richard Taraldsen, Daglig Leder hos Destination Hemsedal.

Også på de andre SkiStar destinasjonene kommer sesongens events på rekke og rad.

• SkiStar Winter Gamesarrangeres 7.-10. april i Trysil og Sälen og 21.-24. april i Åre og Hemsedal.
  • 7.-9. april er RIX FM på plass i Åre, og allerede helgen etter, i påskehelgen - arrangeres Red Bull Homerun på samme destinasjon.
  • Sesongavslutning markeres i Trysil og Sälen 21.-24. april. Da blir det Trysil Winter Finale og Trysilsmellen med ulike arrangement på begge sider av fjellet. I Sälen blir det Ski & Rock som tradisjonen tro markerer avslutning på årets sesong.
  • I Hemsedal er det Winter Finale 28. april – 1. mai, gjestet av artister som Matoma.
  • Åre Sessions, som er en kombinert musikk- og skifestival i forbindelse med sesongavslutningen der, foregår også fra 28. april- 1. mai.
  • Felles for alle destinasjonenes Winter Finale er mye liv, god stemning med konserter og underholdning gjennom helgen.

Det finnes fortsatt overnatting for de som ønsker å legge turen til en av SkiStars destinasjoner og ta del i alle fjellets gleder https://www.skistar.com/no/online-booking/overnatting/

Fakta om SkiStars arrangement sesongen 2021/2022

Hemsedal

Skistar.com/events i Hemsedal