SkiStar Trysil: God påskeglid i Trysil

SkiStar Trysil: God påskeglid i Trysil

Snø er det bra med og kjølige netter sikrer god glid i Trysils påskeklare alpinbakker.

Etter en periode med mildvær snur det nå til en kjøligere værtype. Fra og med onsdag kveld skal det ifølge værprognosen bli minusgrader hver natt langt inn i påskeferien.

Og minusgrader er akkurat det driftssjef, Jan Linstad, i Skistar Trysil vil ha: - Minusgrader sikrer godt påskeføre, både i bakken og i langrennssporet. Kjølige netter er det vi ønsker oss, sier en fornøyd driftssjef.

Linstad regner med å starte påsken med alle bakker og alle heiser åpne. Løype 79 har vært stengt midlertidig, men vil bli åpnet igjen nå som minusgradene er i anmarsj. - Med kaldegrader i lufta starter vi også snøproduksjonsanlegget. Anlegget står i stand by og starter automatisk så fort det blir kaldt nok, sier Linstad.

Trysil er godt rustet til å ta i mot alle påskegjestene. Alle ski inn- og ski ut-løyper er åpne. Det samme gjelder det aller meste av langrennsløypene. Det er booket bra på hoteller og hytter, men det er fortsatt ledige plasser for den som ennå ikke har bestillt.

- Vi er optimister og er sikre på at dette blir en veldig god påske. Om det blir mange flotte soldager er vanskelig å spå, men en og annen dag i solveggen bør det vel bli, sier han smilende.

Påskeferie på fjellet er mer enn bare skikjøring. På Knettsetra, som ligger midt i alpinanlegget, er det som vanlig Seterrock. I Blåparken er det Fanta Play Park i tre dager, pluss en rekke andre morsomme aktiviteter å være med på for store og små.

- Påsken er for veldig mange sesongens høydepunkt, der skikjøring kombineres med det sosiale. Vi skal gjøre alt vi kan for å lage gode forhold i bakken, og så langt ser det veldig bra ut, avslutter Linstad

BILDETEKST: Steve Alberti Gulløien (t.h.) og William Matsson skal feire påsken i bakkene i Trysil. Foto: Ola Matsson

To bilder til er vedlagt.

Film fra i dag. Edit: Einar Røyne

Pressekontakt Åpen fra 2. desember 2024 til 1. mai 2025 For andre tider på året utenfor kontortid, vennligst kontakt SkiStars kundeservice på +47 624 50 000 +46 10 810 96 26