SkiStar AB: Årets nyheter - Barnefamilien og skiopplevelsen i fokus

SkiStar AB: Årets nyheter - Barnefamilien og skiopplevelsen i fokus

Skiopplevelsen står i fokus når SkiStar presenterer årets nyheter i fjellet. Sälen gjør en omfattende utvikling av sine barneområder, Vemdalen får en ny 6-seters ekspressheis i Vemdalsskalets barne- og begynnerområde, i Trysil åpner et helt nytt hotell, Mountain Resort Trysil, midt i bakken og Hemsedal byr på flere aktiviteter for barn og ungdom. Det blir mer tid til skikjøring når bakkenes åpningstider forlenges i Sälen og Åre. Alle besøkende med Skipass får tilgang til et helt nytt ski-community, MySkiStar, som tar skiopplevelsen til et nytt nivå.

SkiStars samtlige destinasjoner følger opp fjorårets suksess med gratis skikjøring, skileie og skiskole for barn i jula og i januar og nyheten SkiStar Pluss gir bedre rabatter enn noensinne til de som bestiller tidlig.

- De siste årene har bydd på mye snø i hele landet og både barn og voksne har hatt muligheten til å kjøre på ski og pleie sin skiinteresse. Vi føler et stort ansvar for å forvalte alle skientusiasters forventninger på sin skiferie, uansett hvilket nivå de befinner seg på. Vi ser at våre satsinger på stadig mer overnatting med ski inn – ski ut-beliggenhet blir høyt verdsatt blant våre gjester. Andre fokusområder som vi har jobbet hardt men til kommende sesong er prisgunstige bestill-tidlig-tilbud og MySkiStar, et helt nytt skicommunity som gir skikjøringen ytterligere en dimensjon, sier Mathias Lindström, markeds- og salgssjef SkiStar.

MySkiStar – et nytt skicommunity

En av årets store nyheter er MySkiStar. Alle som har et Skipass får tilgang til mange ekstra tjenester som gjør skikjøringen mer morsom, mer sosial og mer interessant. Med MySkiStar kan Skipasset kobles opp mot internett eller mobilen og SkiStars gjester kan gjennom dette sammenligne seg med sine venners skikjøring, utfordre hverandre og dele sine opplevelser på Facebook og Twitter. Tjenesten gjør det mulig for avsenderen å se hvor venner og familie befinner seg i skianlegget. Kjørestatistikken, der blant annet høydemeter og kaloriforbrenning vises, gjør skikjøringen mer morsom og hjelper til med treningen slik at kjøreren hele tiden kan ha kontroll på sine resultater. Kjørerne engasjeres gjennom konkurranser og utfordringer der de mest aktive belønnes med tilbud og utmerkelser. MySkiStar kommer til å kunne følges via skistar.com og SkiStars mobilapp.

Uslåelige tilbud

SkiStars populære Kidz Prize-tilbud fra sist sesong ble en suksess og derfor er det selvsagt en oppfølger til denne sesongen. I uke 51, 2011 og 2-6, 2012 er alle barn* SkiStars VIP-gjester eller V.I.S.P. (Very Important Small Person) på alle SkiStars destinasjoner. Det innebærer gratis Skipass, gratis skileie og gratis gruppeskiskole. *Tilbudet skal bestilles før 1. november på skistar.com og gjelder for barn tom 6 år i Trysil og Hemsedal. Bestilling før 1. oktober og gjelder for barn tom 7 år i Sälen, Åre og Vemdalen. Bestillingen må inneholde minst et fem-dagers Skipass for voksen.

I flere år har det vært mest lønnsomt å kjøpe Skipass og bestille skileie via skistar.com. Nyheten SkiStar Pluss innebærer at alle som bestiller tidlig får SkiStars mest generøse rabatter noensinne, 10% rabatt på Skipass og 20 % rabatt på skileie ved bestilling senest 15. oktober 2011.

- Foran årets skisesong har vi satset på å ta fram generøse tilbud til de som bestiller tidlig. Vi vil premiere våre gjester som er ute i god tid og håper at enda flere skal få muligheten til å nyte en ordentlig herlig skiferie. Våre nettpriser på Skipass er uendret fra i fjor og i kombinasjon med de andre rabattene som kan utnyttes ved tidlig bestilling kan en familie spare tusenlapper på skiferie, sier Mathias Lindström, markeds- og salgssjef i SkiStar.

SkiStar All og SkiPassport

Nå er det mulig å kjøpe et Skipass som gjelder for samtlige av SkiStars destinasjoner (Trysil, Hemsedal, Sälen, Åre, Vemdalen og Hammarbybacken) hele sesongen.  Gjennom et felles Skipass vil SkiStar tilby en økt valgfrihet for at alle skientusiaster som søker det mangfold av opplevelser som SkiStars destinasjoner tilbyr. Kortet heter SkiStar All og passer perfekt for alle som vil få maksimalt ut av sin kjøring og fritt kan kjøre i bakkene på flere av,eller kanskje alle, Skistars destinasjoner i løpet av en sesong. Med kortet kan gjestene på kort varsel bytte destinasjon, kanskje ut fra vær, snøsituasjon eller overnattingstilbud.

Nyheten SkiPassport betyr at SkiStars ukespass og sesongkort på destinasjons- og SkiStarnivå lades med merverdier som gir rabatt på alt fra skileie, skipleie og skileksjoner i skiskolen til SkiStars eget klesmerke, United by Altitude. Dessuten lades kortet med destinasjonsspesifikke tilbud fra lokale aktører som gir VIP-status både i og utenfor bakken.

Nyheter på SkiStars destinasjoner

Sälen utvikler nye barneområder og forlenger åpningstidene for skikjøring.

Sälen fortsetter å satse stort på barnefamilien og bygger ut flere nye barneområder. I Lindvallen-Högfjället møtes barna av nye eventyr og morsomme leker på snø i Valles verden. Hundfjället får et helt nytt skiområde for barn med ny tallerkenheis og eventyrområde. Det nye trollet Vintra flytter inn i Trollskogen og kommer til å bruke dagene til å leie ut ski i skiutleien, hjelpe til i heisen og lære barn å kjøre på ski i skiskolen. Men framfor alt kommer Vintra til å leke med barna i bakkene og i Trollenes Snölekeland. Når mørket faller på tennes eventyrbelysningen i Valles verden og Trollenes Snölekeland og det bidrar til en eventyrlig opplevelse for barna.

En glad nyhet for alle skikjørere er at Sälen forlenger åpningstidene i heisen hvilket gir gjestene mulighet til skikjøring mellom 09.00 og 18.00.

Nytt lyskonsept i Åre gir mer tid i bakken

Åre har i forkant av sesongen utviklet et helt nytt lyskonsept som ivaretar områdets spesielle historie og mystikk. Det nye lyskonseptet bygges ut i området rundt VM-8an og gir kveldskjøringen et helt nytt innhold. Takket være det nye belysningssystemet kan heisen være åpen mellom 8.00 og 16.30 daglig og kveldskjøring tilbys hver kveld i jula, nyttår og vinterferieukene mellom 18.00 og 20.00

Vemdalen utvikles med ny heis, restaurant og nye boenheter

I Vemdalen bygges barne- og nybegynnerområdet ut med en ny 6-seters stolheis. Den nye heisen, Skalet Express, erstatter den nåværende Sörliften og blir med 590 meters lengde og 96 meter fallhøyde Sveriges korteste 6-seters stolheis. Heisen gir en mer bekvem, sikrere og raskere reise opp til toppen og er derfor, til tross sin raske hastighet, tilpasset til å gjøre av- og påstigning for barn og nybegynnere enklere.  Området i tilknytning til heisen blir omstrukturert og får bedre belysning og snøproduksjon. Vemdalen får i forkant av sesongen også nye boenheter og restauranter. En total investering på 130 millioner kroner, hvilket er den største tilveksten av boenheter på hele 2000-tallet.

Nytt storhotell i Trysil

I Trysil åpnes et nytt storhotell i Fageråsen, Mountain Resort Trysil. Hotellet ligger høyt og sentralt med de beste ski inn- ski ut-forutsetninger man kan tenke seg og på hotellet finnes alt som trengs for en vellykket skiferie. Mountain Resort Trysil blir en del av Park Inn-kjeden og har 196 hotellrom og 173 leiligheter hvilket innebærer en økning på nesten 1000 senger i Trysil.

Nye eventyr for barn og ungdom i Hemsedal

Forrige sesong ble opplevelseskonseptet SkiStar Experience lansert i Hemsedal. Et konsept som bygger på å gi skikjøreren kunnskap, spenning og herlige opplevelser. I år utvides aktivitetstilbudet med Hemsedal Adventure Camp som retter seg mot barn og ungdommer som allerede er relativt erfarne og vil utvikle sine ferdigheter. Kurset gir kunnskap om hvordan man kan utnytte fjellet på en trygg måte og inneholder også et skredkurs.

For mer informasjon om SkiStar, ta gjerne kontakt med:

Mathias Lindström, markeds- og salgssjef, SkiStar

Tel: +46 76 125 62 92, e-post: ml@skistar.com

Karin Peterson, pressekontakt, SkiStar

Tel: +46 70 584 61 25, e-post: karin.peterson@skistar.com

SkiStar AB (publ), hvis B-aksjer er notert på Nasdaq OMX Mid Cap Stockholm, eier og driver skianlegg på alpindestinasjonene Sälen, Åre og Vemdalen i Sverige samt Hemsedal og Trysil i Norge. Markedsandelen er i Sverige 50 %, i Norge 28 % og totalt i Skandinavia 39 %. Kjernevirksomheten er alpin skikjøring med gjestens opplevelse i sentrum. Øvrige virksomheter er losjiformidling, skiskole og skiutleie.

Pressekontakt Åpen fra 2. desember 2024 til 1. mai 2025 For andre tider på året utenfor kontortid, vennligst kontakt SkiStars kundeservice på +47 624 50 000 +46 10 810 96 26