Cornelia Bjørke-Hill tar steget opp til Head of Group Communications & PR i Simployer.

Simployer utvider konsernledelsen og styrker kommunikasjon

HR-tech selskapet Simployer styrker konsernledelsen ved å styrke kommunikasjonssatsingen. Administrerende direktør i Simployer, Thorfinn Hansen sier at Simployer mener kommunikasjon er et fagområde som må få større strategisk tyngde.

- Ved å rekruttere Cornelia Bjørke-Hill som vår nye Head of Group Communications & PR til vår sentrale ledergruppe viser vi at vi tar kommunikasjonsfaget svært alvorlig. Simployer har jobbet innen HR faget i mange år. Vi har opplevd hvordan HR har måttet bruke lang tid på å få den plass den fortjener hos arbeidsgivere. Det er på høy tid at kommunikasjon også blir satset og jobbet med på strategisk nivå, sier Hansen.

Simployer mener at en leder som ikke tar kommunikasjon eksternt og internt på det største alvor vil kunne miste taket på markedet og slite med å attrahere og beholde de talenter som er nødvendig for å lykkes i med å skape kundesuksess. I den miksen av fagkompetanse som skal få til dette mener vi at kommunikasjonsfaget vil bli en viktig ingrediens.

- Cornelia har lang fartstid fra journalistikken fra blant annet NRK, Radio Norge, TV2 og TVNorge. Hun har over flere år som kommunikasjonssjef jobbet hardt for at Simployer skal lykkes nettopp med kjennskap i markedet og attraksjonsverdi som arbeidsgiver. Hun vil forsterke denne innsatsen gjennom sin nye rolle, understreker Hansen.

Cornelia tar steget opp fra kommunikasjonssjef og blir del av konsernledelsen fra første september.

- Jeg er stolt over å jobbe i en bedrift som ser nytten og behovet for strategisk kommunikasjon både internt og eksternt, og ser fram til å være med på reisen videre som del av konsernledelsen, sier Bjørke-Hill.

Simployer Group AS er et av Skandinavias største SaaS-selskaper. Selskapet har i over 35 år spilt en markedsledende rolle innen HR-løsninger og har både i Sverige og Norge eksperttjenester knyttet til lov, personell og økonomi fra et arbeidsgivers perspektiv. Selskapet har en klar strategi for sterk vekst i Nord-Europa gjennom et enhetlig og attraktivt tilbud til markedet.

Simployer tilbyr ekspertise og løsninger for styring og utvikling av arbeidsstyrken gjennom beslutningsstøtte, HR-software og opplæring. Simployer gjør det enklere å være en god arbeidsgiver.

Lise Gro Andersen

Pressekontakt Content Manager content, artikler, pressemeldinger 48200990 Simployer Norge