Vigleik Takle i Simployer og Nima Samimi i AlexisHR.

Simployer kjøper svensk HR selskap i sterk vekst

Simployer kjøper i dag AlexisHR AB. Dette er et av de mest betydningsfulle oppkjøpene i Simployers 40 år lange historie. Oppkjøpet representerer en betydelig milepæl for Simployers vekstmål om å bli Nord-Europas ledende HRM leverandør.

Alexis HR ble grunnlagt i 2019, og har hatt en imponerende rask vekst i SMB-segmentet. De er kjent for sin moderne tilnærming til HR-teknologi, og gjennom AI hjelper Alexis HR kunder med å effektivisere HR-prosesser, forbedre samarbeid og skape gode brukeropplevelser.

Vigleik Takle, administrerende direktør i Simployer, understreker den strategiske betydningen av dette oppkjøpet:

"Oppkjøpet lar oss effektivt rette oss mot det raskt voksende SMB-markedet for bedrifter i Nord-Europa. Ved å inkludere AlexisHRs moderne og innovative løsninger i våre tilbud, er vi klare til å tilby våre kunder mer moderne, brukervennlige og omfattende HRM-løsninger," sier Takle.

Unik kombinasjon av teknologi og kunnskap

Dette oppkjøpet er i tråd med Simployers visjon om å gi kundene mulighet til å frigjøre det fulle potensialet til arbeidsstyrken. Dette kombineres unikt med Simployers tradisjonelle styrke innen HR-ekspertise og kunnskapsløsninger. AlexisHRs kunder vil nå dra nytte av dette tilbudet mens Simployers kunder vil få tilgang til enda mer innovativ HRM-teknologi:

"Jeg er utrolig stolt av det vi har oppnådd hos AlexisHR, og jeg er spent på fremtiden sammen med Simployer. Ved å blande vår AI-drevne tilnærming med deres dype HR-kunnskap og skreddersydde verktøy, er vi sikre på at vi vil tilby uovertrufne HR-løsninger til våre kunder", forklarer Nima Samimi, grunnlegger og administrerende direktør i AlexisHR AB.

Simployer har stor tradisjon med å kjøpe opp HR-selskaper i Sverige. Tidligere selskaper kjent som Tholin & Lasson, Netcompetence, &frankly og Edge HR er nå en del av Simployer.

Om Alexis HR

AlexisHR AB er et raskt voksende HCM-programvareselskap med 27 ansatte grunnlagt i 2019 med hovedkontor i Stockholm, Sverige. På kort tid har AlexisHR bygget en moderne og nyskapende HRM-programvare som gjør administrasjon av mennesker sømløst og enkelt. Alexis har en raskt voksende og internasjonal kundebase med kunder i bl.a. Sverige, Norge, Nederland og flere andre europeiske land.

Om Simployer

Simployer er en markedsledende leverandør av HRM-programvare og ekspertise som hjelper bedrifter med å inspirere, engasjere, administrere og utvikle arbeidsstyrken sin. Simployer har kontorer over hele Nord-Europa med hovedkontor i Sarpsborg, Norge. I 2023 hadde Simployer en omsetning på 550 millioner kroner i 2023, 320 ansatte og 11 500 kunder.

Kategorier

Simployer er en ledende aktør i det skandinaviske HR-markedet, og leverer en unik kombinasjon av HR-teknologi og ekspertise skreddersydd for lokale markeder. Simployer er det foretrukne valget for mer enn 12 000 kunder, med over 1,2 millioner brukere. Vi er 320 ansatte i Sverige, Norge, Danmark og Polen, og hjelper kunder med å inspirere, engasjere, administrere og utvikle arbeidsstyrken deres. Det er mennesker som får virksomheter til å vokse. Sammen med våre kunder er vår visjon å utløse det fulle potensialet i mennesker.

Cornelia Bjørke-Hill

Pressekontakt Head of Group Communications and PR 90795343
Lise Gro Andersen

Pressekontakt Content Manager content, artikler, pressemeldinger 48200990 Simployer Norge

Simployer utløser det fulle potensialet i mennesker på jobb

Simployer tilbyr ekspertise og løsninger for styring og utvikling av arbeidsstyrken gjennom beslutningsstøtte, HR-software og opplæring.

Simployers visjon er å utløse det fulle potensialet i mennesker.

Simployer

Kalnesveien 5