Ramirent Alnabru sikrer elektrisk levering til byggeplasser i Stor-Oslo!

Ramirent Alnabru sikrer elektrisk levering til byggeplasser i Stor-Oslo!

Ramirent Alnabru, som allerede er kjent som Ramirents grønne kraftsenter i Stor-Oslo, tar nå enda et steg i retning en mer bærekraftig fremtid. Som et ledende selskap innen maskinutleie er det vårt ansvar å lede an i det grønne skiftet. Derfor er vi stolte av å kunngjøre at vi har gått til anskaffelse av en helelektrisk Ford F-150 Lightning, som vil styrke vår kapasitet til å levere og hente utstyr på en miljøvennlig måte.

Ford F-150 Lightning er en helelektrisk pickup med fem seter, en imponerende rekkevidde og en tilhengervekt på opptil 3,5 tonn. Dette gir oss fleksibiliteten til å levere alt fra småutstyr til større maskiner som lifter og letthus, direkte til våre kunders byggeplasser – helt uten utslipp. Med en Mega-Frunk på 400 liter, tilbyr bilen også betydelig lagringsplass, som øker vår effektivitet i å møte kundenes behov.

Denne investeringen er et direkte svar på Storbyerklæringen fra 2021, der Oslo, sammen med andre store byer i Norge, forpliktet seg til å gjøre kommunenes bygg- og anleggsvirksomhet utslippsfri innen 2025. Innen 2030 skal hele byggebransjen, både offentlig og privat sektor, følge etter. Hos Ramirent har vi allerede et omfattende utvalg av utslippsfrie maskiner, men har utfordret oss selv til å også sikre at vår leverings- og transportkapasitet oppfyller disse høye kravene.

– Vi har lenge vært på utkikk etter løsninger som kan redusere vår miljøpåvirkning ytterligere, og vi er glade for å kunne tilby denne nye, elektriske leveringsløsningen til våre kunder. Dette er et viktig steg for å møte både våre egne bærekraftsmål og de strenge kravene fra kommunene i Stor-Oslo-regionen, sier Distriktsleder i Ramirent region Øst, Arne Tønsberg.

Som det første grønne kraftsenteret i Ramirent-konsernet har Alnabru allerede tatt betydelige grep for å fremme det grønne skiftet. Alle våre utslippsfrie maskiner er tilgjengelige på Alnabru, biodiesel fraktes ut til kundene med egne drivstoffhengere, og personalet er grundig opplært i utslippsfrie løsninger og teknologier.

For mer informasjon, kontakt:

Arne Tønsberg
Distriktsleder i Ramirent region Øst