Gå videre til innhold
Pincho Nation satser i Stavanger: Jahn Erik Eide skal drive Pincho Nation sammen med Rønning Gruppen.

Pincho Nation satser i Stavanger

Pincho Nation er en av de ledende restaurantkjedene i Sverige og de fortsetter å satse i Norge. På forsommeren åpner den sirkusinspirerte restaurantkjeden i Stavanger, med Jahn Erik Eide og Rønning Gruppen, i spissen. Jahn Erik er selv fra Stavanger og gleder seg til å åpne dørene!

Om få måneder åpner Pincho Nation sin femte restaurant her i Norge, og denne gangen er det Stavanger som står for tur. Restauranten vil ligge midt i sentrum, et steinkast fra vannet. Adressen blir Skagenkaien 31, og her vil restauranten disponere 170 sitteplasser fordelt over to etasjer.

– Vi skal nå i gang med et særdeles viktig arbeid, nemlig å finne det rette teamet, forteller daglig leder, Jahn Erik Eide.

rbeidsbakgrunn som strekker seg fra Svalbard til Australia
Jahn Erik er kokk og har jobbet over hele verden som kjøkkensjef, daglig leder, hotelldirektør og restaurantsjef og sitter naturligvis med mye erfaring fra restaurantdrift. Med en fargerik arbeidsbakgrunn som strekker seg fra Svalbard til Australia, og med eventyrlige opplevelser langs veien, er Jahn Erik den ultimate kokken som kan ta Pincho Nation Stavanger med storm.

– Det som er gøy er at Rønning Gruppen og jeg kontaktet Pincho Nation hver for oss, og deretter førte Pincho Nation oss sammen, forteller Jahn Erik.

Samlingssted for mat- og drikkeopplevelser
Pincho Nation lar seg inspirere av kjøkken fra hele verden, og dette gjenspeiles i den brede menyen bestående av småretter i tapasstørrelse. Hos den sirkusinspirerte restauranten er det enkelt for alle å finne noe nettopp de har lyst på, og Jahn Erik tror dette er en av nøkkelfaktorene for at restaurantkonseptet har slått an i flere byer.

– Vi har et konsept som passer perfekt for både store selskaper og for den lille vennegjengen som aldri blir enige om hva de skal spise, sier Jahn Erik.

Bli en av de første som får oppleve Pincho Nation i Stavanger
Allerede nå har Stavangerfolk mulighet til å bli en del av Pincho Nation sin VIP-liste. Fra de tidligere åpningene har det vært en stor interesse for å forhåndsbooke, derfor har Pincho Nation allerede nå klargjort VIP-listen for Pincho Nation Stavanger.

– Ved å registrere din kontaktinformasjon, tar vi kontakt når det er på tide å rulle ut den røde løperen, og du vil stå først i køen til å bestille bord, forteller Jahn Erik.

Ekspanssjonssjef med tro på suksess
Henrik Fischer, Ekspanssjonssjef i Pincho Nation, legger ikke skjul på at han er fornøyd med at det ble nettopp Jahn Erik og Rønning Gruppen som starter “the dining circus” i Stavanger.

– Vi har lenge hatt et sterkt ønske om å etablere oss i Stavanger sammen med rett samarbeidspartner. Stavanger er en by som har et fantastisk natteliv og en pulserende urban kultur. Jeg er overbevist om at Pincho Nation Stavanger vil bli en suksess, sier Fischer.

Pincho Nation er en svensk restaurantkjede med 70 restauranter i de nordiske landene. Selskapet ble grunnlagt i 2012 og har vokst raskt gjennom franchise. Det er nå et av de ledende restaurantkjedene i Sverige. Pincho Nation tilbyr et unikt sirkusinspirert restaurantkonsept med en bred meny med retter i tapas-størrelse, inspirert av kjøkken over hele verden. Pincho Nation var det første appbaserte restaurantkonseptet. Gjestene gjør sin reservasjon, bestiller og betaler ved å bruke Pinchos app på mobiltelefonen.

Fun Sharing Appetizers

Pincho Nation kombinerer nyskapende matopplevelser med en unik og engasjerende atmosfære. Gjennom sitt varierte tilbud av fargerike cocktails og globale tapasretter, tilbyr kjeden en moderne og sømløs spiseopplevelse med bestilling og betaling via en dedikert app. Etablert i Sverige i 2012 og introdusert i Norge i 2017, har Pincho Nation raskt vokst til å omfatte rundt 80 restauranter i Norden.

Kristian IV's gate 4, Oslo