Gå videre til innhold
Restaurang Cowsea bygges om til Pincho Nation, bildet er en fotomontasje av fasaden med nye skilt.

Pressemelding -

Fortsatt ekspansjon i Norge - restaurantmann bygger om for å starte Pincho Nation i Trondheim

Med over 80 restauranter i Norden styrker Pincho Nation sitt grep om det nordiske restaurantmarkedet gjennom vellykket franchising. I Trondheim markerer den nye etableringen en viktig milepæl der restauratøren Martin Michaelsen Stokkan konverterer restauranten Cowsea til en Pincho Nation. Ombyggingen starter i september, og Pincho Nation Trondheim åpner i løpet av 4. kvartal 2024.

Martin Michaelsen Stokkan, med en lang familiehistorie innen restaurantbransjen i Trondheim, ser stort potensial i Pincho Nations konsept. "Jeg har fulgt Pincho Nations vellykkede ekspansjon over flere år og er imponert over konseptet. Å transformere Cowsea til Pincho Nation er et naturlig steg. Vi ser hvordan Pincho Nations integrerte støtte fra menyutvikling og interiør til IT og markedsføring gir oss en unik mulighet til å fokusere på å levere en fantastisk gjesteopplevelse," sier Michaelsen Stokkan.

Martin Michaelsen Stokkan Pincho Nation Trondheim
Restauranteier og franchisetaker Martin Michaelsen Stokkan ser frem til å ønske gjester velkommen til Pincho Nation Trondheim til høsten.

Et innovativt restaurantkonsept
En sentral del av gjesteopplevelsen hos Pincho Nation er det brede utvalget av godt tilberedte småretter. Menyen tilbyr alt fra klassiske gatekjøkkenretter som fish 'n' chips til spennende internasjonale smaker som meksikansk biff taco, italienske delikatesser og asiatiske influenser som kyllingpopcorn eller bao buns. Mange av rettene er tilpasset for deling, og prisene på smårettene starter fra 39 kr. Innredningen er både leken og ekstravagant, noe som skaper en festlig og avslappet atmosfære. Den digitale og brukervennlige bestillingsprosessen posisjonerer Pincho Nation som en toppdestinasjon for et bredt publikum.

Kjernen i Pincho Nations suksess
Med etableringen i Trondheim vil antall Pincho Nation-restauranter i Norge øke til åtte, og flertallet drives som franchiser. Konseptets sterke vekst og popularitet vises også i tallene. I 2023 økte de eksisterende enhetene i Norge med over 30 % og tiltrakk seg nesten 450 000 gjester.

Henrik Fischer, Head of Expansion, understreker selskapets ekspansive visjoner. "Vår ambisjon er å etablere ytterligere 10-12 enheter i løpet av de neste tre årene. Vi er aktivt på jakt etter sentrale lokaler i blant annet Tromsø, Ålesund, Haugesund, Sandefjord og ser store muligheter for nye og eksisterende franchisetakere til å ekspandere."

Konseptets popularitet blir ekstra tydelig i forbindelse med nylanseringer. I juni åpnet franchisetrioen bak Pincho Nation Fredrikstad en ny restaurant i Drammen. Over 2500 personer stod på ventelisten da bordbestillingen åpnet, og åpningshelgen var fullbooket etter bare 30 minutter.

Fischer understreker også franchisemodellens styrke: "Vi er ydmyke og takknemlige for den mottakelsen vi har fått fra våre norske gjester. Når erfarne restauratører slutter seg til konseptet og eksisterende franchisetakere velger å åpne flere Pincho Nation-restauranter, sier det også noe om vår modells effektivitet. Vi ser frem til å ønske flere franchisetakere velkommen til Pincho Nation-familien og sammen fortsette vår vekst."

Pincho Nation er en svensk restaurantkjede med ca. 80 restauranter i de nordiske landene. Selskapet ble grunnlagt i 2012 og har vokst raskt gjennom franchising. Det er nå en av de ledende restaurantkjedene i Norden. Pincho Nation inviterer gjestene til en sanselig opplevelse, hvor det er lagt ekstra mye arbeid på innredningen, og atmosfæren er festlig og uformell. Her serveres fargerike cocktails med eller uten alkohol og tapasretter fra en meny som tilbyr et gastronomisk utvalg fra hele verden. Pincho Nation var det første app-baserte restaurantkonseptet. Gjestene gjør sine reservasjoner, bestillinger og betalinger ved å bruke Pincho Nations app på sin mobiltelefon, men vertene hjelper selvfølgelig alle gjester med bestilling av mat og drikke etter behov.

Fun Sharing Appetizers

Pincho Nation kombinerer nyskapende matopplevelser med en unik og engasjerende atmosfære. Gjennom sitt varierte tilbud av fargerike cocktails og globale tapasretter, tilbyr kjeden en moderne og sømløs spiseopplevelse med bestilling og betaling via en dedikert app. Etablert i Sverige i 2012 og introdusert i Norge i 2017, har Pincho Nation raskt vokst til å omfatte rundt 80 restauranter i Norden.

Kristian IV's gate 4, Oslo