– Vi har åpent hver dag! Sommeren i Geitmyra besøksdrivhus

– Vi har åpent hver dag! Sommeren i Geitmyra besøksdrivhus

– Vi gleder oss til å få besøk av mange barn, sier Kine Bekkengen. I hele sommer blir det mat- og dyrkeaktiviteter i det nye drivhuset. Og juniorgartnerne og -kokkene våre er på jobb.

Gjennom sommeren skal vi ha Juniorgartnernes grønne verksted, Mat- og dyrkemoro og Dyrkekurs for familier. I tillegg til programmet har vi åpent fra 09-16 alle dager i hele juni, juli og august.

Med støtte fra Eckbos Legat og Sparebankstiftelsen DNB, har barn og ungedom fått et besøksdrivhus helt utenom det vanlige. Drivhuset er tegnet av Atelier Oslo og bygget av Tømrermesteren Kjetil Eriksen. Alt av vinduer, gulv og mur er gjenbruk.

– Vi skal fylle opp huset med sultne og nysgjerrige barn, spiselige og magiske vekster, dyrkekurs, leksehjelp, bydelsmiddager, juniorkokker i jobb, juniorgartnere i jobb, spiselig naturfag og plantesafari – for å nevne noe. Det er et hus som inspirerer til lek og læring og er en grønn og sosial møteplass med et mangfold av aktiviteter. En møteplass som har betydning for folkehelse, medvirkning, inkludering, nyskaping og mestring. Det er en destinasjon for familieutflukten – et sted for å dele dyrke- og matopplevelser, sier Kine.

Geitmyra besøksdrivhus holder til i Geitmyras skolehager – i hjørnet ved Kirkeveien/Kierschows gate.

Se hele programmet her.

Kontakt: Mona Ek / mona@geitmyra.no / 977 32 170

De nye juniorgartnerne står klare
Kine Bekkengen tar med barna på nye smakseventyr

Geitmyra matkultursenter for barn skal lære så mange barn og unge som mulig å bli bli glade i mat som gjør dem godtå bli glade i mat som gjør dem godt. Vi holder til i Oslo, Kristiansand, Ringsaker og Tønsberg.