Kaarina Borud gleder seg til å dele grønn glede med barn og ungdom.

– Nå klarer vi å nå mange flere barn og ungdom i hele Innlandet

Daglig leder for Geitmyra Ringsaker er entusiastisk. Vi styrker Geitmyra-familien med en gartner, en prosjektkoordinator, en underviser og en matformidler. – Med flere krefter på laget, får vi styrket de aktivitetene vi allerede har, samt at vi får muligheten til å skape nye prosjekter der vi kan ta med enda flere barn og ungdom på mat- og dyrkeaktiviteter, sier Inger-Marie Lupton.

Ragnhild Vea Lillehaug er ansatt som underviser. Hun er utdannet politi og gymlærer og har jobbet som mat- og helselærer på ungdomsskolen. – Jeg ser fram til å skape matglede og til å vise fram alle matskattene vi har i Innlandet, sier hun.

Toini Bratli skal jobbe som matformidler. Toini er utdannet institusjonskokk og har 25 års jubileum i kokkefaget i år. I tillegg har hun en bachelor i kostøkonomi, ernæring og ledelse. Toini brenner for å lage gode matopplevelser i og i jobben som kjøkkensjef på et bo- og omsorgssenter vant hun og kollegaene Matomsorgsprisen 2020 og kom til finalen i Årets matgledebedrift 2020 og Årets storkjøkken 2021. – Jeg har fulgt Geitmyra lenge i sosiale medier og synes de gjør en fantastisk jobb for barn og ungdom. Jeg ser fram til å være en del av laget. Jeg ser også fram til å bli inspirert av andre kollegaer pg å lære med om råvarer og om alt som skjer på Geitmyra. Jeg skal ha ansvar for juniorkokkene og ungdomssatsing her på Geitmyra Ringsaker, og ser frem til å skape gode opplevelser og arbeidsdager sammen med ungdommene.

Kaarina Borud er utdannet agronom i økologisk landbruk. Hun har jobbet som gartner på Bygdøy Kongsgård, Blomsterhagen på Abildsø og Bredtveit kvinnefengsel. Hun er også birøkter og er over gjennomsnittet opptatt av det grønne. – Jeg gleder meg veldig til å skape en superkul hage der barna kan bli kjent med det fantastiske spiselige mangfoldet som finnes i naturen. Jeg håper å spre dyrkeglede og -kunnskap om jord, kompost, planter og blomster. Og så gleder jeg meg til å bli kjent med Ringsaker og lære masse av de dyktige kollegaene mine. Jeg har allerede observert hvor flinke de er.

Ulla Kvikstad er ansatt som prosjektkoordinator og kommer fra en stilling som jurist i forvaltningen. – Jeg har jobbet ulike oppgaver som har til hensikt å ivareta barns rettssikkerhet. Mest av alt har jeg jobbet med barnas rett til et trygt og godt skolemiljø. Min fremste kjepphest er barns rett til å bli hørt. Jeg gleder meg til å bli en del av et kreativt fellesskap på Geitmyra. Her skal jeg jobbe for en annen kjepphest: Å spre matglede og formidle kunnskap til verdens viktigste mennesker – barn!

Inger-Marie Lupton benytter anledningen til å minne om barnehagefestivalen som går av stabelen 13. og 14. juni. – Det blir pizzasteking, biemoro, dyrestell, dyrking, smørristing og mye annet gøy. lover hun.

Geitmyra matkultursenter for barn skal lære så mange barn og unge som mulig å bli bli glade i mat som gjør dem godtå bli glade i mat som gjør dem godt. Vi holder til i Oslo, Kristiansand, Ringsaker og Tønsberg.