Geitmyra matkultursenter for barn lanserer Juniorgartner i jobb

Geitmyra matkultursenter for barn lanserer Juniorgartner i jobb

– Vi ønsker å gi ungdom muligheten til å lære mer om hagearbeid, samtidig som de får være med å spre kunnskap om bærekraftig matproduksjon, sier prosjektleder Anja Hougaard Storaker som oppfordrer ungdom mellom 14 og 17 år til å søke.

– En sentral del av prosjektet er at ungdommen selv skal være lærere etter gjennomført kurs, både i egne nabolag og for barnefamiliene som kommer på dyrkekurs på Geitmyra matkultursenter i sommer. Juniorgartnerne vil få solid opplæring og være en viktig støtte for våre erfarne gartnere. De vil hjelpe til med alt fra å forberede hagebed, så frø, luke, vanne, stelle planter og høste inn på sensommeren og høsten. I tillegg vil de få muligheten til å hjelpe til med dyrene på gården vår som ligger midt i Oslo. De vil også få sjansen til å spre grønn glede til barnefamilier på våre populære dyrkekurs og arrangementer i sommer og utover høsten, fortsetter Anja. Hun understreker at det ikke trengs erfaring fra før. All opplæring vil bli gitt og ungdommene får betalt for timene de er på kurs.

– Dette er en fantastisk mulighet til å lære om hagearbeid, samtidig som du tjener penger og har det gøy sammen med andre ungdommer, avslutter Anja.

Søknadsfristen er 3. mai.

Fakta om Juniorgartner i jobb

• Juniorgartner i jobb er for ungdommer mellom 14-17 år
  • Gir praktisk erfaring med hagearbeid og kunnskap om bærekraftig matproduksjon
  • Bistår gartnerne på gården med arbeidsoppgaver
  • Sprer kunnskap på arrangementer og dyrkekurs for barnefamilier

Les mer om Juniorgartner i jobb

Juniorkokk i jobb
Søk på Norges grønneste sommerjobb

Geitmyra matkultursenter for barn skal lære alle barn i hele Norge å bli glade i mat som gjør dem godt. Vi holder til i Oslo, Trondheim, Kristiansand og på Ringsaker.