– Dette er sommerens morsomste sommerjobb! Geitmyra Kristiansand ansetter ungdom.

– Vi skal ansette 4 juniorkokker på Geitmyra denne sommeren, forteller Helene Isaksen, daglig leder ved Geitmyra Kristiansand. – Det blir sommerens morsomste sommerjobb!

Juniorkokkene skal jobbe på Geitmyras sommerkokkeskole som går av stabelen i uke 26, 27, 31 og 32. – Vi ser etter ungdom i 8.-10. klasse som liker å lage mat, ønsker å lære mer om matlaging og vil spre kunnskapen til barna som deltar på sommerkokkeskolen, forteller Helene.

I forkant av sommerskolen vil ungdommene få god opplæring i knivteknikk, mathygiene, rutiner, smak, sanser, råvarer, sesong og matsvinn. – Vi vil lage flere matretter sammen og prate om selve sommerskolen og hvilke oppgaver de skal ha ansvar for. Og så får de selvsagt lønn for de timene de er på kurs hos oss, sier Helene.

Sommerskolen er for barn fra 5. - 7. trinn. Barna er på Geitmyra fra mandag til torsdag fra kl 9 - 14. Juniorkokkene skal forberede matøktene, hjelpe barna med matlagingen, rigge ned og rydde. – Vi skal lage pizza, tomatsaus, ost, paste, potetlefser, salat, is og dressinger. Vi skal filetere fisk, lære om skjell og skalldyr, plukke ville vekster og grille grønnsaker. Dette blir skikkelig gøy, lover Helene.

Mulighet for jobb til høsten

– Etter sommeren starter vi opp med et helt nytt etter skoletid-tilbud for elever på mellomtrinnet. Også her trenger vi hjelp etter hvert, sier Helene. Hun forteller også at Geitmyra Kristiansand jobber med å etablere en egen juniorkokk-bedrift. – Her skal ungdom jobbe med ulike betalte oppdrag. Det kan være catering på konferanser eller middager, ulike eventer og oppdrag på idrettsarrangementer og annet.

For mer informasjon, kontakt helene.isaksen@geitmyra.no / 481 06 669

Helene Isaksen. Foto: Lars Petter Pettersen

Geitmyra matkultursenter for barn skal lære alle barn i hele Norge å bli glade i mat som gjør dem godt. Vi holder til i Oslo, Trondheim, Kristiansand og på Ringsaker.